Burnaby, Vancouver (Canada) - Reisverslag uit Burnaby, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Burnaby, Vancouver (Canada) - Reisverslag uit Burnaby, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Burnaby, Vancouver (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

04 Oktober 2012 | Canada, Burnaby

Het kingsize-bed van ome Nick en tante Tina is best handig, want weer hebben we er met z’n drieën gebruik van gemaakt. Het was niet helemaal de bedoeling, maar we hebben alle drie goed geslapen.

We hebben heerlijk Nederlands ontbeten met ontbijtkoek, roggebrood, komijnekaas, etc…

We hebben een groepsfoto gemaakt en hierna afscheid genomen van ome Nick en tante Tina. We hebben van tante Tina nog het één en ander aan eten meegekregen. Ze wilde zeker weten, dat we niets tekort komen. In een speciale box met ijs hebben we twee zalmen meegekregen voor Robbert en Jennifer. Ome Nick en tante Tina zullen blij zijn, dat we weg zijn … RUST!!! Ook de kat Molly zal blij zijn, want deze is constant gevlucht voor Niene!

Ome Nick en tante Tina gaan deze maand naar hun huis in Palm Springs (USA) om te “overwinteren” en hopelijk kunnen we ze hier eens opzoeken.

We zijn richting Downtown Victoria gereden. Hier hebben we door Old Town Victoria gewandeld. Het is mooi om gebouwen uit de Victoriaanse tijd te zien. We wilden voor Niene naar de kinderboerderij, maar dit hebben we toch niet gedaan, anders zouden we niet op tijd zijn voor de ferry naar Vancouver.

Om 15:00 uur hadden we de ferry. Na vijf minuten varen, voeren we langs het huis van ome Nick en tante Tina. Doordat we wisten waar we moesten kijken, zagen we ze staan op een balkon. Er is een foto gemaakt, maar er moet ingezoomd worden om ze te zien. Voor de zekerheid hebben we gezwaaid, want ome Nick heeft een goede verrekijker en deze zal hij vast hebben gebruikt.

We zijn langs Pender Island gevaren. Hier hebben ome Nick en tante Tina hiervoor gewoond en hebben er nog een ander huis, maar dit staat te koop. De ouders van Robbert en Jennifer hebben er ook gewoond. Dedmer is er ook geweest in 2003.

Gisteren had Tim vanaf de ferry orka’s gezien en we hadden meer mensen erover gehoord, dus deze hoopten we te zien, maar … helaas. Niene heeft zich weer vermaakt bij de speelruimte voor kinderen.

Na anderhalf uur waren we bij Vancouver. We hadden geen tijd meer om op Vancouver Island te tanken en hier hadden we spijt van in Vancouver, want de literprijs was verhoogd met 0,20 Canadese dollar. We hadden met onze collega/vrienden afgesproken bij een camping in Burnaby; een wijk bij Vancouver, maar voordat we er waren hebben we geruime tijd file gehad. We hebben twee camperplaatsen naast elkaar, dus dit is gezellig. We zijn gezellig en heerlijk uiteten geweest. De locatie van het restaurant is prachtig. Het is gelegen bij “Burnaby Mountain” en vanaf hier heeft men uitzicht over Vancouver. In het donker was het prachtig om alle lichtjes van de stad te zien.

Terug bij de camping hebben we nog gezellig gekletst en zijn naar bed gegaan. Onze collega/vrienden gaan morgen terug naar Nederland en we hebben een leuke laatste avond gehad met elkaar.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 06 Oktober 2012 - 01:41

Linda En Ed:

Het was inderdaad erg gezellig en het uitzicht.. Niet op de foto te krijgen maar wat we al zeiden: Vertel maar dat het errrgggg mooi was hahaha!
    Veel plezier nog!! XXX

• 06 Oktober 2012 - 09:36

Sandra,Wim,Aram En Menno:

Mogen wij mee naar Palm Springs? Jammer dat de tijd zo snel gaat hè... Maar ja er zijn genoeg mensen die blij zullen zijn jullie weer in het Nederlandse hondenweer te verwelkomen.

Tot snel x

• 06 Oktober 2012 - 19:28

M / Evelien:

Heeeee, een gijssie in Canada (maar dan zonder wit pootje).
    Wat hebben jullie het goed gehad, zeg. Geweldige herinneringen houden jullie hieraan over. Daar kun je nog lang op teren.
    En geniet nog even van het weer daar, en het buitenzijn, want het is hier idd hondenweer.
    Begin al wel naar jullie terugkomst uit te kijken....XXXM

• 06 Oktober 2012 - 19:33

M / Evelien:

Oja, Palm Springs. Kun jij je nog herinneren, Chris, dat we daar zijn geweest? Wij vonden het toen niet zo veel voorstellen, afgaande op de verhalen die we hadden gehoord, maar misschien hebben we niet alles gezien, of niet met de goede blik gekeken. Wat me vooral is bij gebleven, als mijn geheugen klopt, dat we langs een gigantisch windmolenpark kwamen. Voor mijn gevoel kilometers langs, en dan pas Palm Springs, erg afgelegen en een beetje saai. Maar nogmaals, misschien niet alles gezien, of niet goed gezien, of fouten in mijn geheugen.
    Had ik eerder kunnen mailen, had je ome Nick nog kunnen vragen. Nou ja....
    Het weer is er idd goed, overwinterproof.

Verslag uit: Canada, Burnaby

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012