North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit North Saanich, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit North Saanich, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

03 Oktober 2012 | Canada, North Saanich

Om 04:00 uur stond de wekker voor Dedmer … best vroeg! Het deed dan ook een beetje zeer, maar het was voor iets leuks. Niene was ook wakker en voelde zich duidelijk niet lekker, dus Christa heeft haar bij zich genomen en vond dit stiekem wel gezellig. Ze hebben gekroeld en nog een paar uurtjes geslapen. Tijdens deze vakantie hebben we onze regels voor Niene soms een klein beetje laten “varen”, dus zullen er een flinke klus aan hebben als we weer in Nederland zijn.

Ome Nick, Barry en Dedmer moesten een aantal uur rijden om bij de boot komen, maar het was de mooie omgeving waard. Helaas hebben ze geen arenden en/of beren gezien. Ze hebben vier zalmen gevangen, waarvan Dedmer drie. Een ieder met een visvergunning mag vier zalmen vangen en daar ome Nick en Barry deze hebben mochten ze er nog vier vangen, maar ze hebben het hierbij gelaten. Ze hebben ook kleine zalm gevangen, maar deze zijn teruggezet in het water. We zullen de gang van zaken na het vangen van de zalm een ieder besparen… Ome Nick heeft een mooie foto van Dedmer met een zalm en hij zal deze e-mailen, dus deze volgt later. Barry heeft één zalm en ome Nick en Dedmer hebben er drie gehouden, waarvan twee voor Robbert en Jennifer. Om 15:00 uur waren ze weer terug.

Christa heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om vuile spullen te wassen en drogen, zodat we er weer tegenaan kunnen. Doordat Niene na haar eerste slaapje redelijk laat wakker was, zijn tante Tina, Christa en zij niet meer naar de “zoo” geweest. Downtown Victoria is een eindje rijden van het huis van ome Nick en tante Tina en dan zouden ze tijdens het spitsuur terugkomen. Ze zijn naar Sidney geweest, want er moesten wat kleine boodschapjes gedaan worden. Ook zijn ze naar het “Aquarium of the Salish Sea” geweest. Het is niet heel groot, maar wel erg mooi. Er was een inktvis, welke normaal niet actief zijn, maar deze wel en veranderde constant van kleur. Niene vond het weer helemaal geweldig. Er zijn speciale waterbakken waar men met de handen in mag en dit vond ze erg leuk. Bij de “giftshop” zag Christa iets leuks voor Niene en haarzelf en tante Tina wilde dit graag cadeau geven … superlief! Net als de entree; Christa kreeg de kans niet om haar portemonnee te pakken. Niene had een dolfijn met glitters uit een schap gepakt, dus deze heeft Christa voor haar gekocht. Hierna hebben ze wat kleine boodschapjes gedaan en in deze winkel verkopen ze ook Nederlands producten. Tante Tina heeft ontbijtkoek en roggebrood gekocht voor het ontbijt morgen. Ook heeft ze stroopwafels gekocht. Toen Christa aangaf, dat ze een bedankje wilde kopen voor ome Nick en tante Tina werd ze voor gek verklaard.

Bij het huis van ome Nick en tante Tina hebben we hun dochters Frances en Julie en haar man Tim ontmoet. Het was kort, maar erg gezellig. Het is merkbaar, dat Frances en Julie van Nederlandse komaf zijn; het is een bepaalde gezelligheid en humor. In 2013 komen ze naar Nederland voor de marathon van Amsterdam, dus dan gaan we hen zeker ontmoeten. Nadat Frances, Julie en Tim wegwaren, hebben we “leftover bami” en braadworst gegeten en gezellig gekletst.

Niene heeft een goede dag gehad, maar duidelijk last van haar mond, dus voordat ze naar bed is gebracht heeft ze een zetpil gekregen … op hoop van zegen!

Morgen gaan we naar Downtown Victoria om het één en ander te bekijken en misschien naar de “zoo”. Alleen wandelen schijnt al erg leuk te zijn. Hierna gaan we met de ferry naar Vancouver.

We zijn ome Nick en tante Tina ontzettend dankbaar voor hun gastvrijheid en voelden ons erg welkom. Een camperbed zal wel weer even tegenvallen.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 04 Oktober 2012 - 08:44

Daddy:

Wow, wat een sfeervolle verhalen allemaal. Je zou zo je koffers pakken en er naar toe vliegen.

Jullie mogen Niene best even verwennen hoor, daar is vakantie voor. Dat gaat in Nederland allemaal weer goed komen.

Lekker nog een paar dagen genieten van het heerlijke leventje. Dan komen we snel langs om alle verhalen aan te horen. Natuurlijk hebben we al veel kunnen lezen en zien, maar jullie zullen vast nog veel meer te vertellen hebben.

Een dikke knuffel voor jullie alle drie.

xxx Daddy

• 04 Oktober 2012 - 17:31

M / Evelien:

Hoihoi,

Zo wil ik Victoria ook wel doen.
    Geweldige vangst. Ben erg benieuwd naar de verhalen over de gang van zaken na de vangst en hoe de zalm smaakt, en dat op dierendag haha.
    Leuke foto's, zeker die van Niene met de tantes / nichten. Niene lijkt er wel een beetje op, echt familie. Grappig. Zie gewoon dezelfde trekken.
    Het gaat opschieten voor jullie, hè? Nog even. En dan ben je terug in een schoon huis.
    Zit nu bij opa, wij gaan zo lekker eten bij Hutspot Hotspot, een buurtproject in Lombardijen voor jongeren en biologisch geteeld voedsel, doen ze ook zelf. Geen zalm, want die is uit de handel genomen ivm besmetting legionella.
    groeten van opa en ons. Tot gauw. XXXM

• 04 Oktober 2012 - 18:55

Jan En Cobi:

Schitterend de foto's van de zalm het zal jullie lekker gesmaakt hebben.
    Fijn dat je de gang van zaken na het vangen van de zalm ons wilde want ik ben zo gek op zalm en dan lust ik het misschien niet meer hahahaha
    Fijn dat jullie zo genieten en dat de ontvangst bij familie zo goed is geweldig toch.
    Sneu hoor dat Niene niet altijd in orde is maar we hopen dat het beter met haar gaat.
    Geniet nog even want voor je het weet ben je weer in het herfstachtige Nederland.
    Dikke knuffel voor allemaal

Verslag uit: Canada, North Saanich

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012