Home! - Reisverslag uit Hoogblokland, Nederland van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Home! - Reisverslag uit Hoogblokland, Nederland van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Home!

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

11 Oktober 2012 | Nederland, Hoogblokland

Het laatste verslag … pfff … raar … “ineens” is dit avontuur voorbij!!!

Het koste weleens moeite om een verslag te schrijven, maar deze is toch wel het moeilijkst.

De laatste nacht in Canada, het laatste ontbijt met elkaar, etc… (voor deze keer!). Het voelde een beetje raar en we waren allemaal een beetje stilletjes … nou ja, behalve Niene en Aeva!

Nadat de spullen waren gepakt zijn we door Jennifer, Brett en Aeva naar vliegveld Vancouver gebracht. Hier hebben we ingecheckt en zijn ergens gaan zitten om nog even wat tijd met elkaar door te brengen. Korte tijd later kwamen ook Robbert en Hannah hier naartoe.

Tig sigaretten later was dan toch het moment … afscheid nemen! We wilden zoveel tegen elkaar zeggen, maar er werd niet veel gezegd, alleen hugs, kisses en waterlanders. We weten, dat het afscheid niet voor altijd is, maar toch... We zijn “verre” familie van elkaar en Christa en Niene hadden de familie in Canada nog nooit gezien, maar we voelden ons zo welkom en geliefd, dat afscheid nemen zwaarder was dan verwacht. Jennifer fluisterde nog iets liefs in het oor van Christa, waardoor ook zij even moest slikken. Nog een laatste blik over onze schouders en toen moesten we echt de douane passeren. We zagen drie volwassenen en twee kinderen heel bedroefd kijken. Jennifer had het er zo moeilijk mee. Maarrr…, we gaan elkaar weer zien … wanneer en bestemming onbekend!

Christa wilde foto’s maken van het afscheid, maar de fotocamera viel, waardoor het scherm is gebarsten. Gelukkig gebeurde dit op het laatste moment van de reis en zijn we goed verzekerd.

We hadden geen vertraging en doordat het vliegtuig zo goed als leeg was, hadden we heerlijk de ruimte. Dedmer had drie stoelen voor zichzelf, armleuningen omhoog en liggen maar. Christa en Niene hadden ook drie stoelen. Niene begon de vlucht goed, maar toen de vermoeidheid begon toe te slaan brak de “hel” los. We voelden onze zo rot naar de overige passagiers. Gelukkig duurde het niet heel lang en na de nodige trucs viel Niene in slaap. We hebben haar op twee stoelen gelegd en heeft 4,5 uur geslapen. Ze werd wakker door het gehuil van een ander kind, maar anders had ze vermoedelijk langer geslapen. Dit kind lag te slapen en haar moeder was elders gaan zitten, dus toen ze wakker werd was ze volledig in paniek, want ze zag haar moeder nergens … en bedankt! Gelukkig was Niene vrolijk en heeft ze zich prima vermaakt.

Na een hele goede vlucht en landing zijn we weer terug in Nederland. Nadat we de bagage hadden gehaald werden we opgewacht door de ouders en oma van Dedmer. Wim werkt op Schiphol en had avonddienst, dus hij kwam ook even kijken. Niene heeft een hele grote “Bumba”-heliumballon gekregen.

Bij het huis van de ouders van Dedmer werden we opgewacht door ons schoonzusje Debby en haar twee kinderen; Demi en Milan. Hier hebben we met elkaar chinees gegeten.

Hierna zijn we naar huis gegaan en het was heerlijk thuiskomen. De moeders van Dedmer en Christa hebben schoongemaakt en er stond een hele mooie bos bloemen. We hebben de boel de boel gelaten, want morgen is er weer een dag, Niene naar bed gebracht en zijn op de bank geploft. Inmiddels is het donderdag, 11 oktober 2012 en zijn we meer dan 24 uur wakker. Wat zullen we heerlijk slapen in ons eigen bed.

Vanaf morgen gaan we weer “back to normal”. Het zal wel even lastig worden om Niene weer in haar eigen routine en regels te krijgen, de diertjes halen en … afvallen, want de weegschaal gaf hele onprettige cijfers aan!

We hopen, dat een ieder die ons gevolgd heeft een beetje heeft kunnen meereizen door de verhalen en foto’s en dit ook leuk vond.

Dit is niet ons laatste avontuur (we bespreken nu al wat het volgende zal gaan worden), maar voor nu … Home Sweet Home!

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 11 Oktober 2012 - 22:19

Jan En Cobi:

Hallo Christa, Dedmer en Niene

Fijn dat jullie gezond en wel weer thuis zijn.
    Wat hebben we genoten van jullie verhalen en prachtige foto's.
    Bedankt dat wij een klein beetje mee konden reizen.
    Kom lekker bij en wij hopen dat jullie snel weer in het ritme kunnen komen.

Liefs van ons

• 12 Oktober 2012 - 00:17

Debby:

Deze fantastische reis zit erop lieverds, ondanks dat jullie nog wilde blijven,
    Was ik erg blij om jullie weer veilig en wel op nederlandse bodem.te zien!
    Het afsheid was zwaar, weet ik helaas uit ervaring, de mensen daar zijn fantastisch,
    Met een hart van goud, en hebben een speciaal plekje in ons hart.
    Er komt zeker een dag dat we elkaar weer zien!!
    Ook ik kan na al die jaren niet meer wachten om ze te zien!!
    Denk terug met een.glimlach aan deze reis....en herhaal t meerdere keren in je hoofd,
    Zodat je niks vergeet!
    Daarom.is dit reisverslag zo bijzonder, zeker voor mijn lieve kleine lieve nichtje!!

Hopelijk slapen jullie lekker,.en zitten jullie weer snel in jullie oude vertrouwde ritme!!

Dikke kus van Ties, Debby, Demi en Milan

• 12 Oktober 2012 - 09:02

Daddy:

Wow, wat een ervaringen en wat een emoties. Dat Canada een prachtig land is, dat weet iedereen wel. Maar de slagroom op de taart was toch de hartelijke ontvangst, die jullie iedere keer weer te wachten stond.

Het is duidelijk, dat jullie nog heel lang op deze reis zullen teren. Natuurlijk gaat het gewone leven weer beginnen, maar de tijd, die jullie met zijn drieen hebben doorgebracht heeft jullie onderlinge band weer enorm aangetrokken. Ook dat is meer dan goud waard.

Sudder nog maar lekker na van deze vakantie. Ik zou zeggen: Nog even werken en dan staat de volgende vakantie weer voor de deur. Wat een luxe toch.

Nogmaals een knuffel voor jullie alledrie en welkom terug.

XXX Daddy

• 12 Oktober 2012 - 09:15

Bert En Fija:

Welkom thuis en wat hebben wij genoten we met jullie mee mochten reizen,maar de herinneringen blijven altijd bij je en zijn niet meer uit te wissen, van ons is het alweer zo lang geleden dat wij in Canada onze vakantie vierden en door jullie kwamen bij ons ook weer de verhalen en herinneringen boven. Sudder nog even lekker na van alles voordat ons Hollandse leventje weer aanvang neemt,het zal Niene wel weer afvallen dat ze dr pap en mam niet meer hele dagen om haar heen heeft maar gelukkig heeft ze lieve opa's en oma's die weer staan te popelen om op te mogen passen denk ik! Knuf en tot horens xxx

• 12 Oktober 2012 - 11:52

M / Evelien:

Finally back home. Gelukkig jullie stem al even gehoord.
    Jullie zijn al geland, maar alle belevenissen en ervaringen zullen dat stukje bij beetje doen. Gelukkig hebben jullie een mooi reisverslag + de foto's. Erg benieuwd naar alle verhalen en foto's die het reisverslag niet hebben gehaald.
    Hoop dat jullie lekker hebben geslapen en snel weer in het goede ritme zitten.
    Tot gauw. Dikke zoen. XXXM

• 14 Oktober 2012 - 11:19

C&A:

Dit reisverslag zullen jullie later met veel mooie herinneringen kunnen lezen. Dit pakken ze je nooit meer af zullen we maar zeggen. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben en dit met ons gedeeld hebben d.m.v. dit verslag. Voor ons zijn dit ook waardevolle momenten geweest met veel herinneringen. Nu maar weer wennen aan de regelmaat, en op naar de volgende reis.

Verslag uit: Nederland, Hoogblokland

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012