Surrey, Vancouver (Canada) - Reisverslag uit Surrey, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Surrey, Vancouver (Canada) - Reisverslag uit Surrey, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

06 Oktober 2012 | Canada, Surrey

Vanmorgen hebben we rustig aangedaan. Jennifer heeft een heerlijk ontbijt gemaakt en Niene en Aeva hebben leuk gespeeld. We merken, dat Niene het beter doet nu we hier zijn, want ze hoeft zich niet te vervelen. Bij ome Nick en tante Tina is het niet echt kindproof, dus ze werd constant gecorrigeerd. Hier had Niene eens een Chinese schaal te pakken. We kregen zowat een hartverzakking en zagen de komende maanden ons salaris richting Canada gaan. Gelukkig is het goed afgelopen.

We hebben de camper teruggebracht. We dachten, dat dit veel tijd inbeslag zou nemen, in verband met de inspectie, maar met tien minuten waren we weg. De inspectie stelde niets voor, dus Christa baalde, dat ze zo haar best had gedaan om de camper spik en span te houden.

Hierna zijn we met Jennifer en Aeva bij een indoor-winkelcentrum in Burnaby geweest. Zo’n groot indoor-winkelcentrum hebben we nog nooit gezien. Er zijn zelfs plattegronden beschikbaar. Wat ons ook verbaasde was, dat het parkeren gratis is. We zijn naar een Disneystore geweest en Christa heeft een aantal dingen gekocht voor haar verzameling, maar Dedmer heeft niets leuks gezien of heeft het al. Niene heeft een grote knuffel-Tinkerbell gekregen die ze niet meer losliet. Ook hebben we een setje kleding en schoenen gekocht voor baby Ilyana. Op een gegeven moment kwamen we bij een erg leuke winkel; “Build a Bear”. Hier kan men een uiterlijk/omhulsel van een beer uitzoeken en een geluidje voor erin. Vervolgens wordt de beer gevuld en gaat er een hartje bij, voordat deze wordt dichtgenaaid. Ook kan men kleertjes, schoenen, etc… uitzoeken en als laatste wordt de beer geregistreerd met een geboortecertificaat en krijgt het een naam. We wilden graag een cadeautje geven aan Aeva, dus hebben haar een beer laten maken. Ze vond het helemaal geweldig. Ze heeft een crèmekleurige beer uitgezocht en een “I love you”-geluidje voor erin. Er zijn twee kleuren hartjes waaruit men kan kiezen, maar dit kon ze niet, dus ze mochten er allebei in, onder het mom van een reservehart. De beert heeft een roze glittershirt, blauwe spijkerbroek, witte sportschoenen en de Nederlandse naam “Knuffel” gekregen. Toen Aeva ’s-avonds naar bed werd gebracht, moest de beer met haar mee en ook uitgekleed worden … logisch natuurlijk!

Vervolgens zijn we bij een ijshockeywedstrijd van Robbert wezen kijken. Toen we binnen kwamen stond zijn team 1-3 voor, maar uiteindelijk hebben ze 4-3 verloren. Ijshockey is de nummer één sport in Canada, zoals voetbal dit is in Nederland. Het was leuk, maar koud, om dit eens mee te maken.

Na de wedstrijd zijn we uiteten geweest. We hadden tante Mia, Bob, Kathy, Tyson, Taryn en Ilyana nog niet eerder ontmoet deze vakantie, dus dit was erg leuk. Behalve Bob, Taryn en Ilyana had Dedmer de rest al eens ontmoet in 2003. Dedmer heeft voornamelijk met Tyson gekletst. Vooral over het werk, want Tyson wilt heel graag bij de politie werken. Christa heeft Nederlands gegeten; aardappelpuree, groentemix en draadjesvlees, maar Nederlandse draadjesvlees is veel lekkerder. Na het diner bestelde ze een toetje, maar dit bleek iets groter te zijn dan het plaatje deed lijken, want hier konden we met meerdere mensen van eten.

Bij het huis van Jennifer hebben we Niene en Aeva naar bed gebracht en nog even gekletst. Voordat Dedmer en Christa naar bed gingen, hebben ze buiten voor het huis nog een sigaret gerookt en plots … liepen er vier wasberen voorbij! We waren te laat om een foto te maken, maar het was zo leuk om te zien. We love this country!

Het is niet meer gelukt om naar White Rock te gaan.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 07 Oktober 2012 - 20:18

Daddy:

Wat een reis is het geworden. Ik heb het al eerder aangegeven: Een reis om nooit meer te vergeten. Ik merk, dat jullie echt verliefd zijn geworden op dit prachtige land. Waag het niet om te gaan emigreren hoor! :-)

Nu gaat het aftellen echt beginnnen. Nog een paar dagen en een slaappil voor Dedmer verder en je bent weer thuis.

Het was zo leuk om via deze site een beetje met jullie mee te reizen. Het is in ieder geval duidelijk, dat dit land hoger op ons reislijstje terecht is gekomen. Wie weet?!?

Geniet nog maar even en we zien jullie weer snel.

Een knuffel voor jullie alle dire

xxx Daddy

• 08 Oktober 2012 - 10:48

M / Evelien:

Hoi, had ook al op de vorige een reactie geplaatst toen ik deze zag.
    Wat een leuk cadaeutje voor Aeva. Leuk om te geven. En wat een schattige foto.
    Het land laat je niet meer los, hè? En ook leuk om de dagelijkse dingen mee te maken van de familie. Dan is het meer dan alleen maar toerisme.
    Tot gauw. XXXM

Verslag uit: Canada, Surrey

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012