North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit North Saanich, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit North Saanich, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

02 Oktober 2012 | Canada, North Saanich

Pfff…, wat een nacht. Niene werd om 04:00 uur huilend wakker. Na veel gedoe hebben we haar tussen ons ingelegd, maar het duurde nog twee uur voordat ze weer sliep. Tanden en/of kiezen komen door en hier heeft ze last van. Een andere reden zou kunnen zijn, omdat ze weer in een andere omgeving is. De rest van de dag heeft ze het redelijk gedaan; het ene moment vrolijk en het andere moment humeurig. Vanavond was ze zo moe, dat ze weer als een blok in slaap is gevallen en we hopen, dat ze goed slaapt. Soms voelen we ons opgelaten tegenover ome Nick en tante Tina, maar ze vinden dit niet nodig, want het hoort bij opgroeiende kinderen.

We hebben heerlijk ontbeten met Nederlandse komijnekaas. Hierna zijn we, door ome Nick en tante Tina, naar de “Butchart Gardens” gebracht. We waren de jongste mensen die hier rondliepen en het is meer een bejaardenuitje, maar het is er mooi. Na een tijdje hebben we ome Nick gebeld, waarna hij en tante Tina ons kwamen halen. Ze hebben ons hun woonplaats/wijk laten zien; Sidney en hier zouden we best kunnen aarden! Vlakbij wonen nog veel echte indianen met hun eigen gemeenschap.

Vervolgens hebben we, met ome Nick en tante Tina, met de “Victoria Harbour Ferry” gevaren. Er zijn 14 van deze ferry’s en hierin passen ongeveer 15 mensen. Ook zijn er twee watertaxi’s die eruit zien als een “yellow cab”. Het was leuk en de gids vertelde leuke en interessante dingen over Victoria en de omgeving. Victoria heeft mooie oude gebouwen. We hebben marmotten en zeehonden gezien. Ook hebben we Barry ontmoet en onderweg naar het huis van ome Nick en tante Tina kwamen we zijn vrouw en hun dochter; Frances, tegen.

Bij het huis van ome Nick en tante Tina hebben we Hollandse pot gegeten. Ome Nick heeft overheerlijke steaks gemaakt en tante Tina gekookte aardappelen, sperziebonen, salade en appelmoes.

Morgenochtend om 04:30 uur gaan ome Nick en Dedmer Barry ophalen om vervolgens ergens te gaan vissen. Ze gaan vissen op zalm en hopen iets te vangen voor het avondeten. Daar het zalmseizoen is, is er kans op het zien van beren. Tante Tina, Christa en Niene gaan naar een “zoo” bij Victoria.

Ome Nick en tante Tina hebben drie dochters; Frances, Julie en Debby en een zoon; Nick. Morgenavond zal een aantal van hen langskomen.

Het schijnt, dat John Travolta een huis heeft vlakbij ome Nick en tante Tina. We zijn langs het vermoedelijke huis gereden … leuk optrekje!

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 03 Oktober 2012 - 08:59

M / Evelien:

Dus Butchart Gardens is echt iets voor ons, haha...
    Ries zegt dat Victoria de moeite waard is en zo maak ik dat ook op uit jullie verhalen. Ik heb nu al zin.
    Jammer dat Niene zo uit haar doen is soms. Kost energie. Als ze nou flink moe wordt in de Zoo, slaapt ze misschien weer goed.
    Hopelijk vangt Dedmer een lekkere zalm. Hebben jullie gelijk een avondmaaltijd.
    Toen wij de laatste keer in Canada waren, had John, een vriend van Bert en Frans, een zalm gevangen, echt een joekel. Ter ere van ons bezoek had hij hem klaargemaakt. Superlekker. Ook niet visliefhebbers vinden dat lekker volgens mij.
    Veel plezier vandaag. Tot gauw.
    Dikke knuffel van ons, en speciaal voor Niene. Misschien knapt ze ervan op :). XXXM.

• 03 Oktober 2012 - 11:51

Bert En Ans:

Hallo vakantie gangers, wat leuk dat jullie nu de familie ontmoeten.
    Bert en ik zijn ook altijd hartelijk ontvangen als wij in Canada waren, maar omgekeerd doen wij dat voor hun ook als zij hier zijn.
    Hier gaat alles goed, zeg dat maar tegen Oom Nick en Tante Tina, en geef ze van ons maar een dikke knuffel.
    Als ik dit van jullie allemaal lees zou ik zo weer daar naar toe gaan, maar dat lukt niet meer,(helaas).
    Als je de rest van de familie ontmoet, Bob , Mia, Jennifer, Brett, Frances, Julie, Debby, Robert en hun familie doe dan ook aan hun de hartelijke groetjes en xxxxx van ons, en zeg maar dat wij hun missen.
    Nou, nog een paar mooie laatste dagen met elkaar, Bert en Ans

• 03 Oktober 2012 - 16:41

Bert En Fija:

Geniet nog even van het laatste stukje van jullie reis' want hier in ons kikkerlandje is het nu echt herfst!!! En voor dat jullie het weten zitten jullie er weer middenin!!! Dus nog even van elkaar en de mooie natuur genieten xxx

Verslag uit: Canada, North Saanich

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012