North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit North Saanich, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit North Saanich, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

North Saanich, Victoria, Vancouver Island (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

01 Oktober 2012 | Canada, North Saanich

Vanmorgen moesten we een beetje haasten, want … de sigaretten waren op! We dachten, dat het te ver lopen was naar het dichtstbijzijnde tankstation, dus gisteren hebben we een wiskundige berekening gemaakt over hoeveel sigaretten en wanneer we konden roken tot aan het kopen van nieuwe. Christa heeft geen moeite met weinig tot niet roken, maar Dedmer had toch lichtelijk kromme tenen. Rijden we weg van de camping … blijkt er direct naast een tankstation te zijn. Christa moest hard lachen en Dedmer dacht, dat hij gek werd. Al het gedoe voor niets.

Het blijkt, dat een tankstation zelf de prijs voor een pakje sigaretten mag bepalen. Bij Tofino hebben we het meest betaald … omgerekend 8,80 Euro! Maar ja, de goedkoopste tankprijs per liter die we zijn tegengekomen is omgerekend 0,95 Eurocent!

Nadat Dedmer zijn nicotinegehalte had bijgewerkt zijn we richting Chemainus gereden. Hier zijn de muurschilderingen die Christa graag wilde zien. Bij Chemainus hebben we gewandeld om het stadje en de muurschilderingen te bekijken. Het is een knus stadje met schitterende muurschilderingen.

Hierna zijn we richting Victoria gereden. Hier aangekomen zijn we naar het huis van ome Nick en tante Tina gegaan. Ze wonen in North Saanich, vlakbij Victoria. Ook hier werden we welkom en warm ontvangen. Ome Nick en tante Tina zijn sinds kort verhuisd … naar wat voor een huis! In dit huis kan men verdwalen. Het is zo groot, dat we Niene een paar keer “kwijt” waren. Elke kamer heeft een eigen badkamer. Het uitzicht is onbeschrijfelijk; de achtertuin grenst aan de “Straat van Georgië”; een deelzee van de “Grote Oceaan” en met uitzicht over de “Gulf Islands”. De ferry tussen Vancouver Island en Vancouver vaart langs het huis. Ome Nick en tante Tina zijn lieve en hartelijke mensen. Ze stonden erop, dat we bleven slapen en mochten zelf een kamer en badkamer kiezen. Ze hebben ons het huis laten zien en we zijn vrij om te gaan en staan waar we willen. Ook mogen we alles pakken wat we nodig hebben. Vooral tante Tina doet er alles aan om ons thuis te laten voelen. Ze heeft heerlijk gekookt; bami met allerlei lekkers erbij. In eerste instantie voelde Christa zich niet zo op haar gemak, want ze wilde tante Tina graag helpen met van alles, maar dit werd haar verboden. Ook had Niene een dag van uitproberen en grenzen verkennen, maar ome Nick en tante Tina moesten erom lachen. We hebben geruime tijd met elkaar gekletst. We spreken een mix van Nederlands en Engels en dit gaat prima. Het leeftijdsverschil is groot, daar het onze grootouders zouden kunnen zijn, maar dit maakt niet uit. Nadat Niene in bad is geweest, is ze naar bed gebracht en als een blok in slaap gevallen. Ze heeft haar eigen kamer en dit is best fijn. De camper bevalt prima, maar het is toch best heerlijk om in een “echt” bed te slapen! Het zou zo maar eens kunnen, dat Christa nog gebruik gaat maken van een bad … heerlijk onderuit!

Morgen gaan we naar de “Butchart Gardens”; een bloementuin, bij Victoria. Ome Nick heeft, via zijn schoonzoon Barry, tickets hiervoor geregeld. We wilden deze tickets betalen, maar dit was niet nodig. Ome Nick en tante Tina zullen ons er naartoe brengen en we krijgen een telefoon mee, zodat we ze kunnen bellen als we weer opgehaald willen worden. Hierna gaan we ergens lunchen en vervolgens met de “Victoria Harbour Ferry”; een toeristische attractie om Victoria te verkennen vanaf het water. Ome Nick is de eigenaar hiervan.

Woensdag gaat Dedmer vissen met ome Nick en Barry; een mannendag. Christa en Niene blijven bij tante Tina en misschien komt of komen één of meerdere dochters van haar en ome Nick; een vrouwendag.

Donderdag gaan we met de ferry terug naar Vancouver. We hebben contact gehad met onze collega/vrienden en ze zijn dan hier. Ze gaan de volgende dag terug naar Nederland en we willen nog één keer met elkaar naar een camping en ergens eten. Ook voor ons is het einde van de camperreis in zicht. Zaterdag, 06 oktober 2012, moeten we de camper terugbrengen en dan hebben we nog een paar dagen om bij Jennifer te verblijven. Ook dan zullen we nog het nodige ondernemen.

Maandag, 08 oktober 2012, is het “Thanksgiving” in Canada. Over het algemeen wordt dit de zaterdag ervoor gevierd. Jennifer heeft ons laten weten, dat haar moeder; tante Mia, er is en we met de familie gaan dineren.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 02 Oktober 2012 - 11:04

Ramoon:

Hey vakantiegangers,

Wat een mooie foto's hebben jullie weer geplaatst zeg!!
    Jullie hebben het erg gezellig daar met zijn drietjes en met de familie, hartstikke fijn!!
    Geniet nog even van het laatste weekje daar he!!

Groetjes Ramoon

• 02 Oktober 2012 - 12:43

M / Evelien:

Wauwauwauw!!! Wat een uitzicht. Die ome Nick heeft goed geboerd, zeg maar.
    Overigens hadden Bert en Frans in hun vorige appartement ook zo'n soort uitzicht vanaf hun balkon. Het zou wel eens hetzelfde water kunnen zijn.
    Jullie gaan nog zo veel leuke dingen doen. Geniet er nog van, het is zo voorbij.
    Verlangen jullie al een beetje naar huis?
    XXXM

• 02 Oktober 2012 - 12:44

Carla:

Hello lieverds,

Wat een reis maken jullie en als jullie dan bij familie aankomen heb ik zo een heimwee naar iedereen.
    In Victoria zullen jullie ht ook weer hartstikke leuk hebben dat weet ik zeker, daar zorgen Nick en Tina
    wel voor. Doe ze vooral de groeten van ons en heel veel liefs.

• 02 Oktober 2012 - 15:09

Esther Van Veelen:

Lieverd,

Wat fijn dat alle familie zo warm en verwelkomend is. en ik snap je best hoor chris, eindelijk ff een echt bed!

geniet nog van jullie laatste dagen en van jullie tijd met niene, want als ik zo de reacties zag ben je die de komende weekeinden echt kwijt.

Liefs!

• 02 Oktober 2012 - 21:39

OMA:

Hallo lieve kleinkids. Lekker hé die bami van Aunt Tina. Die hebben je moeder en ik ook gegeten .
    En inderdaad, je krijgt niet de kans om te helpen. Daar wil ze niets van weten. Ik had Oom Nick en haar zondag nog aan de telefoon en ze vertelden dat jullie in aantocht waren. Ze vonden het erg leuk jullie te ontmoeten met de kleine Niene. Ik heb het nieuwe huis nog niet gezien want de verhuizing is nog maar een paar maandjes geleden. Daarom ben ik al erg blij met de foto vanuit de back yard.
    Een dagje vissen met Oom Nick en Barry lijkt me ook erg leuk voor Dedmer. Kun jij lekker even bijkomen
    Christa. Ook leuk dat jullie Aunt Mia nog gaan ontmoeten bij Jennifer. Ze was op een cruisei maar dan net op tijd weer terug. Voor iedereen die jullie tegenkomen veel liefs en kisses. Een een big hug
    voor jullie van mij.

• 03 Oktober 2012 - 08:07

Linda En Ed:

Wat leuk zeg dat jullie die muurschilderingen nog hebben kunnen vinden! Gaaf!!! Veel plezier morgen! X

• 03 Oktober 2012 - 15:08

Gerda:

Leuk om jullie te volgen , al liep ik wat achter door onze eigen vakantie , enne Dedmer leeftijd is niet echt belangrijk hoor. Veel plezier nog,
    Gerda

Verslag uit: Canada, North Saanich

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012