Parksville, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Parksville, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Parksville, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Parksville, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Parksville, Vancouver Island (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

30 September 2012 | Canada, Parksville

Vanmorgen was het erg fris en mistig, maar later op de dag werd het beter weer.

Na het gebruikelijke ochtendritueel zijn we richting Parksville gereden. Om hier te komen moesten we weer over de kilometerslange “Pacific Rim Highway”. Halverwege zijn we gestopt bij rotspartijen waar water langs stroomt. Dedmer is op deze rotsen geklommen en zag watervalletjes die vanaf de weg niet te zien zijn. Een mooie omgeving om te pauzeren.

Bij Port Alberni zijn we gestopt bij een McDonalds. Christa had al een tijdje trek hierin en nu kwamen we erlangs. Ook Dedmer en Niene vonden het geen probleem. Het was heerlijk slecht!

Ook kwamen we weer langs “Cathedral Grove”. Bij de parkeerplaats was geen ruimte om te parkeren, zodat we eventueel konden wandelen, dus zijn we doorgereden.

We zijn gestopt bij “Little Qualicum Falls”; een waterval met hieromheen een wandelroute. We hebben deze wandelroute voor een deel gelopen en de waterval vanaf diverse locaties kunnen bekijken.

Bij Parksville zijn we naar een camping gegaan. Het is geen bijzondere camping, maar puur voor een overnachting, voordat we richting Victoria gaan. We hebben een plaats langs de “Englishmen River”, maar dit klinkt mooier dan het is. We werden erg hartelijk ontvangen en dit is ook prettig. Er mocht geen vuurtje gemaakt worden in verband met de droogte.

We hebben aardappelen, groentemix, een hamburger en ijsje gegeten.

Het gaat steeds beter met Niene; minder snotterig en erg vrolijk. We zien haar zichzelf ontwikkelen tijdens deze reis. Sommige dingen die ze aan het begin van de reis niet begreep en/of deed, begrijpt en/of doet ze nu wel en dit is erg leuk om mee te maken. Voorbeeld: regelmatig zingen we met haar het liedje “Papegaaitje, leef je nog?”, wat eindigt met “ieja deja … poef!” en dan prikken we in haar buik of zij, met als gevolg veel hilariteit. Ze heeft nu door wanneer de “poef” komt en houdt dan haar handjes voor haar buik of zij. Soms vraagt ze erom door “ieja ieja” te zingen of iets wat erop lijkt en wacht dan hoopvol op de “poef”. Vanavond was ze al naar bed en zaten wij op de bank in de camper. Ze kon ons niet zien, omdat haar bed afgesloten kan worden middels gordijnen. Ineens, vanuit het niets, hoorden we “ieja deja” en vermoedelijk duurde de stilte haar te lang, want we hoorden nog een keer “ieja deja”. We hebben er hard om gelachen. Sinds de geboorte van Niene hebben we haar nog nooit zolang ononderbroken bij ons gehad. Het bevalt super, want we merken, dat het de band verstevigd. Maarrr…, na deze reis zouden we graag iets met z’n tweeën doen, dusss … wie biedt zich aan?!?!?!

Lange leve WiFi, want we heb twee afleveringen van “the Voice of Holland” gekeken.

We merken echt heel erg, dat we in het Engels denken en zo ook de verslagen schrijven. Soms praten we zelfs Engels tegen elkaar. Het lijkt raar, maar soms moeten we echt denken en ons best doen om een goede Nederlandse zinsopbouw te maken. Wanneer we weer in Nederland zijn, hebben we nog een flinke klus te klaren door alle verslagen te lezen en aan te passen.

We hebben een e-mail van onze collega/vrienden gehad. Ze komen niet naar Vancouver Island, dus waarschijnlijk zullen we elkaar niet meer ontmoeten. Ze hebben foto’s met de e-mail meegestuurd en één hiervan is bij dit verslag geplaatst.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 01 Oktober 2012 - 08:59

Daddy:

Hoi Reisgenoten,

Oppassen is nooit een probleem. Ik denk dat de ouders allemaal wel in de rij zullen staan. Dat zal vast wel goedkomen.

Wat een prachtige foto's weer. Het blijft genieten om de prachtige natuur te zien en om jullie zien te genieten.

De reis zal nu al onvergetelijk zijn en je hebt nog een prachtig deel voor de boeg.

Geniet nog maar even met volle teugen.

Een dikke knuffel voor jullie alle drie.

XXX Daddy

• 01 Oktober 2012 - 11:49

Sandra,Wim,Aram En Menno:

Ik sluit wel achter de ouders aan in de rij voor het oppassen, maar er zijn hier ook een paar mensen die het heel leuk vinden als Niene een paar nachtjes komt slapen.

Super leuke foto van jullie 3tjes! Jullie lachen alle 3 echt heel spontaan ;-)

Veel plezier!
    X

• 01 Oktober 2012 - 12:34

M / Evelien:

Nou, Sandra spant de kroon met 5x haha. Val ik nog mee met 2 dezelfde berichten.

En wij staan ook in de rij hoor. Eerlijk oversteken met de katten?

Echt hele leuke fotos'die ik meteen trots heb gedeeld de collega's. Niene blijft de show stelen hoor, ook hier. Eén collega, die Chris nog nooit had gezien op foto, wist meteen dat zij mijn dochter moest zijn (geen DNA test nodig, haha).

Die rotspartijen langs Pacific Rim Highway is idd de plek die ik bedoelde. Te gek hè?

En, spreekt Niene al een beetje Engels?
    Heel herkenbaar hoor zo snel als je op het Engels overgaat, spreken, denken en schrijven. maar ja, het is een taal die je in Nederland ook dagelijks hoort, op tv. Je staat er niet bij stil, maar ongemerkt neem je dat toch mee, denk ik. Ik heb nog een cursus Nederlands, kun je weer lekker inburgeren straks.

Benieuwd hoe jullie Victoria vinden. Daar ben ik niet geweest. De volgende keer dan maar. Kan ik me alvast verlekkeren aan jullie verhalen en foto's.
    Blijf genieten!!. XXXM

• 01 Oktober 2012 - 12:36

C&A:

Hello,

Jullie zien het zeker wel, geen enkel probleem voor jullie moppie wordt wel gezorgd hoor. Die kleine moet straks helemaal afkicken als alles weer gaat zoals voorheen, ben heel benieuwd hoe dat gaat.
    Geef via bij gelegenheid even jullie vluchtnummer door voor de terugreis kunnen we fffffff kijken
    wanneer wer weer kunnen knuffelen. Nog heel veel plezier in Victoria.

• 01 Oktober 2012 - 13:19

Emmy:

Super om bijna dagelijks jullie belevenissen te lezen. En wat een prachtige foto's iedere keer weer.
    Fijn dat het goed gaat met jullie en dat Niene na een dipje ook weer op orde is! Volgens mij kunnen jullie, gezien het aanbod, wel een paar weken samen de hort op want ook Gerard en ik vinden het altijd supergezellig als Niene bij ons is!
    Liefs Emmy

• 01 Oktober 2012 - 17:58

Oud:

Ik snap het niet meer. Zeggen jullie dat je samen met z'n teeën zo genieten van Niene. Begrijp ik nu dat jullie dat nog meer willen en wij niet meer mogen oppassen of ben je haar nu zat. Mocht het laatste aan de hand zijn, raad ik wel aan haar mee te nemen naar Nederland. Ik lees in de reacties dat er hier best veel kandidaten zijn en hoeft zij niet om te scholen.
    M.v.grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrts
    Oud.

• 01 Oktober 2012 - 19:30

Bert En Fija:

Snik snik.... wij zijn denk ik ECHT de laatste in de rij om op te passen!!!! maarrrrrr je weet het he....je kan ze ALTIJD bij mij brengen als niemand tijd heeft om op Niene te passen haha..... geniet maar lekker nog een poosje van z'n drietjes en van jullie reis XXX

• 02 Oktober 2012 - 15:04

Esther Van Veelen:

Lieverds,

Wat een leuke foto's van jullie drie-tjes.

Haha, ik moet eigenlijk aan mijn schoolwerk, maar het bekijken van de foto's en het lezen van jullie verhalen is veel leuker. Nog twee te gaan en dan moet ik echt aan de slag!

Je ziet ook echt goed dat Niene aan het veranderen is, ze krijgt een steeds wijzer koppie. Maar een boef blijft ze altijd!

Liefs en lieve knuffels voor jullie alle drie

Verslag uit: Canada, Parksville

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012