Tofino, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Tofino, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Tofino, Vancouver Island (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

28 September 2012 | Canada, Tofino

Niene heeft slecht geslapen, want ze is een paar keer wakker geweest. Vanmorgen was ze om 08:00 uur wakker. Ze heeft geen koorts meer, maar is wel snotterig én vrolijk.

Vannacht is het gaan regenen en dit stopte pas om 12:00 uur. Ucluelet is een klein indianen/vissersdorpje en volgens een bewoonster hiervan is er, buiten het “Ucluelet Aquarium”, niet veel te beleven. Daar het regende besloten we hier naartoe te gaan. Het bleek een aquarium met plaatselijke dieren te zijn. Niene keek haar ogen uit en heeft rondgerend. Toen we hier weggingen was het gestopt met regenen.

We zijn richting Tofino gereden en onderweg hier naartoe begon het te miezeren. Om bij Tofino te komen moet men door het “Pacific Rim National Park”. Hier kan men door het bos en langs het strand wandelen, maar het weer was zo slecht, dat we dit niet hebben gedaan. Tofino is een gezellig surfstadje. We hebben hier boodschappen gedaan, waarna we naar een camping zijn gegaan. Het is een verschrikkelijk mooie en onderhouden camping, gelegen aan een bos en de “Stille Oceaan”. Het is een dure camping, maar het wel waard. We hebben een privéplaats bij een mooie en grote speeltuin met picknicktafel, vuurkorf/barbecue, water, elektriciteit, sanidump en internet. ’s-Morgens is er gratis koffie bij de lobby en men kan gratis hout voor de vuurkorf pakken. Morgen wordt het beter weer, dus vermoedelijk blijven we hier twee nachten.

We hebben loempia’s gegeten en toen Niene, zonder problemen, naar bed was, bij een vuurtje gezeten. Ze wilde alleen niet weg bij de speeltuin vandaan, want dit is een walhalla voor haar.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 29 September 2012 - 13:01

M / Evelien:

Chemainus, die naam was ik even kwijt. Het ligt er vlak bij volgens mij, bij Nanaimo.

Leuk dat jullie bij familie zijn geweest en weer zo gastvrij zijn ontvangen. Bijzonder is dat toch, hè? Je kent elkaar niet, en toch is er een band. Mooie ervaringen die mooie herinneringen worden.
    Die Niene, die weet zich te gedragen hoor. Laat zich van haar beste kant zien, adorable, haha. Als ik haar zo zie, mis ik haar wel hoor. Ik kijk net zo uit naar haar foto's als die van Canada. En leuk Chris, dat ik jou ook af en toe tegen kom, haha.

De Pacific Rim Highway vond ik een zeer aantrekkelijke route. Onderweg, misschien halverwege, zijn we gestopt langs een rivier met grote rotsen erin, langs de oever. Je kon al klimmend daar komen en er gaan zitten, met stromend water om je heen.
    En Cathedral Grove...dat vonden wij zeer indrukwekkend. Niet alle bomen zijn 800 jaar oud. Een deel van het woud is, ik dacht zo'n 300 jaar geleden, afgebrand. Een nieuw woud herrees, vanuit de asresten van de bomen, dus is het merendeel zo'n 300 jaar oud. Nog zeer indrukwekkend. De grootste en oudste bomen in Nederland zijn hierbij vergeleken nog kleuters.
    Zover ik weet zijn bosbranden niet op alle fronten rampzalig. Ik geloof dat de asresten zeer vruchtbaar zijn, dus komt er altijd weer wat moois voor terug. Datzelfde geldt voor de dode resten van de zalmen. Die dienen niet alleen als voedsel voor de beren, maar zijn ook voeding voor de grond waarop begroeiing ontstaat / stand houdt.
    Wonderlijk hè, die natuur?

Jammer hoor, dat Niene af en toe ziek is. Blij te lezen dat het nu weer gaat. Maar al met al doet ze het toch goed, niet?

Van Ucluelet kreeg ik in een tv programma nog mee dat het Veilige Haven betekent.
    Dat museum hebben wij gemist. Ik hoop er nog eens te komen en het dan te bezoeken.
    Wij hebben toen veel wandelingen gemaakt in dat gedeelte tussen Ucluelet en Tofino. Dat is een heel natuurreservaat met diverse parken en trails, zoals je waarschijnlijk al weet. Een deel is regenwoud, zeer indrukwekkend. Het ene groeit op of uit het andere. Dood en afgevallen groen ligt op de bodem, en die bodem is zowat een meter hoog / dik. Een andere wereld. Als je toch nog een paar dagen in Tofino blijft (groot gelijk), is dit een aanrader.

Geniet maar lekker verder (al een Free Willy gevoel?). Hoop dat Niene in goede doen blijft en tot de volgende verhalen.
    Liefs van ons, dikke knuffel voor jullie alledrie; XXXM

• 29 September 2012 - 18:59

Daddy:

Hoi Schatten,

Heerlijk om al die prachtige foto's zien. Dan zijn we toch een beetje bij jullie en reizen we met jullie mee.
    Wat moet het hartverwarmend zijn om zo gastvrij bij iedereen te worden ontvangen. Ik merk, dat jullie daar echt van genieten.

Jullie hebben inmiddels al heel veel echt mooie natuur gezien. Het is en blijft, volgens mij, heel bijzonder om daar te midden van die prachtige natuur te zijn.

Aan de verhalen te lezen is Niene echt zichzelf. Een beetje ziek en toch vrolijk, maar ja, ze heeft dan ook alle aandacht van jullie. Dat zal thuis wel even wennen zijn. Maar gelukkig voor jullie is dat gelukkig nog niet zo ver.

Geniet nog maar met volle teugen van de rest van de reis.

Een dikke knuffel voor jullie alledrie en tot het volgende verslag.

xxx Daddy

Verslag uit: Canada, Tofino

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012