Port Alberni - Ucluelet, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Port Alberni - Ucluelet, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Port Alberni - Ucluelet, Vancouver Island (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

27 September 2012 | Canada, Ucluelet

We hebben goed geslapen. Niene is nog niet helemaal de oude, maar het gaat beter. We hebben iets gedronken met Leanne en ze vertelde ons, dat ze was gebeld door tante Tina. Deze had aan Leanne gevraagd om aan ons door te geven, dat, wanneer we bij Victoria zijn, we geen camping moeten zoeken, maar bij haar en ome Nick mogen verblijven … zo lief! Uiteindelijk hebben we afscheid genomen van Leanne. Gisteravond hebben we al afscheid genomen van Nick, want deze moest vanmorgen erg vroeg naar zijn werk. Dedmer vond het moeilijk om afscheid te nemen van hem. We zijn Nick en Leanne erg dankbaar voor hun gastvrijheid. Leanne heeft een eigen bedrijf in machines voor de visindustrie en gaat hiervoor regelmatig naar het buitenland, ook Nederland. Nick en Leanne hebben beloofd om heel snel hier naartoe te komen.

We zijn richting Port Alberni gereden. We hadden bewust gekozen voor de “highway” langs het water, in plaats van door het land, maar het was zo mistig, dat we niet veel konden zien. Gelukkig was de mist snel weg en is het alsnog een hete dag geworden.

Onderweg zijn we gestopt bij Coombs. Hier is een winkel met Nederlandse producten. Toen we bij deze winkel waren hoorden we het lied “Het Dorp” van Wim Sonneveld. We hebben niets gekocht, want alles is verschrikkelijk duur vergeleken met de prijzen in Nederland, maar het was erg leuk om even te kijken. Vlakbij zijn we gestopt bij een winkelcentrum. Hier hebben we geluncht en genoten van de zon. Bij het winkelcentrum is een plein met granieten beelden en hier heeft Niene gespeeld.

Vlakbij Port Alberni zijn we gestopt bij “Cathedral Grove” in het “MacMillan Provincial Park”. Het is een oerbos/woud met bomen van honderden jaren oud. De langste boom in dit oerbos/woud is meer dan 800 jaar oud, 76 meter lang en heeft een omtrek van 9 meter. In 1997 is er een zodanig grote storm geweest, dat er veel verwoest is, maar men heeft hier niets aangedaan, zodat de natuur zijn eigen gang kan gaan. We hebben hier gewandeld en het is een prachtige omgeving.

We wilden overnachten bij Port Alberni, maar hier bleek niet veel te zijn. Dit werd beaamd door een medewerkster van een informatiecentrum. Leanne is geboren en opgegroeid in Port Alberni en ook zij had gezegd, dat het niet de moeite waard is om hier te overnachten. We besloten door te rijden richting Ucluelet, maar eerst nog bij Port Alberni naar twee bezienswaardigheden te gaan.

We zijn bij de “Stamp Falls” in het “Stamp River Provincial Park” geweest. Hier zagen we zalm tegen de stroom in zwemmen en sommige zalmen “sprongen” erg hoog. Er is een visladder gemaakt, zodat vis ook via rustig water kan zwemmen, maar sommigen komen toch bij de waterval terecht.

Vervolgens zijn we bij “Bomber Base” in het “Sproat Lake Provincial Park” geweest. Hier zijn waterbombers; vliegtuigen die water kunnen vervoeren/lossen en worden gebruikt bij bosbranden.

De weg die leidt naar Ucluelet is de “Pacific Rim Highway”; een prachtige kronkelweg door bergen en bossen. Aangekomen bij Ucluelet was het al begin van de avond, dus zijn we naar een camping gegaan. De registratielocatie hiervan was gesloten, maar we moesten het camperkenteken op een envelop schrijven, hierin geld en door een brievenbus doen. We hebben een plaats met uitzicht op een haventje, picknicktafel, vuurkorf, water, elektriciteit en sanidump, maar verder lijkt het erg primitief en ongezellig. Volgens de campinggids zou er internet zijn, maar dit bleek niet het geval. Ook zouden er volgens deze campinggids nog meer faciliteiten zijn, maar deze hebben we niet gezien of ze zijn erg primitief. Wel kregen we bezoek van een moederhert en twee jonge hertjes. We hebben lekker broodjes hamburger en cheeseburger gemaakt en als toetje een ijsje gegeten.

Toen Niene naar bed werd gebracht bleek ze weer koorts te hebben. Ze was een beetje hangerig en huilerig, maar goed voor de dag. Toch hopen we echt, dat ze snel beter is.

Morgen gaan we Ucluelet bekijken en naar Tofino.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

Verslag uit: Canada, Ucluelet

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012