Campbell River, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Campbell River, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Campbell River, Vancouver Island (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

26 September 2012 | Canada, Campbell River

Niene heeft slecht geslapen. Ze is een paar keer wakker geweest, vermoedelijk door verkoudheid en was huilerig en hangerig. Na hoestsiroop, neusspray en een zetpil is ze weer gaan slapen. Om 06:30 uur was ze weer wakker en erg snotterig, maar vrolijk.

Na het gebruikelijke ochtendritueel zijn we naar een zalmkwekerij gegaan. In de rivier aldaar hebben we verschrikkelijk veel zalm gezien. In deze rivier is een hek geplaatst om zalm tegen te houden, nadat deze tegen de stroom in is gezwommen. Hierdoor zwemt de zalm een pijp in, welke leidt naar de zalmkwekerij. Hier worden eitjes uit de zalm gehaald, waarna deze wordt gedood. In eerste instantie vonden we dit zielig, maar wanneer een zalm gepaaid heeft in de natuur en dus geen eitjes meer heeft, overlijdt deze altijd. In de natuur zal dode zalm wegrotten of 0worden opgegeten door andere dieren. Nu wordt de zalm gebruikt voor menselijke consumptie. De eitjes worden gekweekt tot zalm en hierna terugplaatst in de oceaan, waardoor het proces opnieuw begint. We hebben geen beer gezien, maar dat deze in de omgeving zijn is duidelijk, want her en der lag berenpoep! Voor een beer moet deze omgeving een walhalla zijn, vanwege de hoeveelheid zalm.

Hierna zijn we bij de “Elk Falls” geweest. Het water komt vanuit een meer langs een stuwdam, voor stroom, waarna het uitmondt in een hele grote en schitterende waterval. Het bos hier omheen deed ons denken aan Maleisië, omdat het op een regenwoud lijkt. Soms voelen we onszelf erg nietig door de schoonheid en kracht van de natuur.

Vervolgens zijn we naar het huis van Nick gereden. Hier werden we heel welkom en warm ontvangen. Nick vroeg of we de dag met hem en Leanne wilden doorbrengen en dit aanbod hebben we graag aangenomen. Voor Niene kwam dit goed uit, want ze had koorts gekregen, dus kon rustig aandoen en goed slapen. Ze heeft de nodige medicatie gehad, waarna het een stuk beter ging en zelfs de koorts zakte. Leanne heeft een zoon van 17 jaar; Cody en ook hem hebben we ontmoet. Nick en Leanne hebben een mooi en groot huis met tuin en veranda. Het is een fantastische en waardevolle dag geworden. We hebben gezellig gekletst, serieus gepraat, gelachen, foto’s van elkaar bekeken en ontzettend lekker gedronken en gegeten. Nick en Leanne vinden Niene erg lief en leuk, maar andersom is dit ook zo. Niene liep Leanne en met name Nick overal achterna en wilde constant bij ze zitten. Toen we weggingen deed ze haar armpjes in de lucht, omdat ze met Nick wilde knuffelen. Nick en Leanne hebben een jonge kat; Trouble en ook deze vindt Niene erg leuk. Deze keer zijn we niet vergeten om foto’s te maken.

Dedmer heeft telefonisch contact gehad met de vader van Nick en tevens broer van de oma van Dedmer; ome Nick. Het was leuk om elkaar te spreken en ze hebben zoveel mogelijk geprobeerd dit in het Nederlands te doen. We zullen contact houden met elkaar, want ome Nick en zijn vrouw Tina (voor Nederlanders Trijntje) wonen in North Saanich, bij Victoria en ook hen gaan we bezoeken.

We begrijpen nu waarom we de muurschilderingen niet konden vinden bij Nanaimo. Nick en Leanne vertelden ons, dat deze bij Chemainus zijn, een plaatsje tussen Nanaimo en Victoria, dus hier gaan we nog langs komen.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 29 September 2012 - 14:43

C&A:

Geweldig dat het weer wat beter gaat met niene fijn dat jullie het zo leuk hadden bij nick en al contact hebben gehad met de rest van de family

Verslag uit: Canada, Campbell River

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012