Campbell River, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Campbell River, Vancouver Island (Canada) - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Campbell River, Vancouver Island (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

25 September 2012 | Canada, Campbell River

Vanmorgen scheen de zon al vroeg, waarna het een warme dag is geworden. Na het ontbijt en opfrissen heeft Niene bij een speeltuin gespeeld.

Hierna zijn we naar het centrum van Nanaimo gegaan. Dedmer wilde naar een kapper en Brett heeft ons hier een adres van gegeven. Het bleek een leuke kapper te zijn. Het leek alsof we in de jaren ’50 waren belandt. Er hingen posters van sterren uit die tijd, stond een ouderwetse platenspeler met muziek uit die tijd, kappersstoel, etc… en zelfs de kapper zag er zo uit. Het belangrijkste: Dedmer is goed geknipt. Dit bleek wel goedkoop te zijn; 15 Canadese dollar (= 12 Euro).

We wilden het één en ander bekijken bij Nanaimo. De kapper had ook het één en ander aangeraden. Christa wil graag muurschilderingen zien, waar een gedeelte van Nanaimo om bekend zou zijn. We konden het niet vinden en Niene was in slaap gevallen, dus besloten we door te rijden richting Campbell River. Wanneer we richting Victoria gaan komen we weer langs Nanaimo en proberen dan het één en ander te bekijken.

Toen we de route van de camperreis aan het uitstippelen waren, wilden we ook naar Campbell River, maar vanwege mogelijk tijdgebrek hadden we dit toch weggelaten. Een achterneef van Dedmer; Nick, woont bij Campbell River en aangezien we tijd over hebben besloten we toch hier naartoe te gaan.

Bij Campbell River zijn we bij een informatiecentrum geweest, waar we informatie kregen over campings en bezienswaardigheden. We besloten een camping te zoeken en hier te bekijken naar welke bezienswaardigheden we willen.

Eerst zijn we naar het huis van Nick gereden, maar er was niemand thuis. We hebben een briefje achtergelaten en na een tijdje kregen we bericht, dat Nick en zijn vriendin Leanne ons zouden komen bezoeken bij de camping.

Het is een leuke camping. Bij de ingang hangt een bordje met de tekst: “We are proud grandparents”. De eigenaren van de camping is een heel vriendelijk ouder echtpaar, waar we een tijdje mee hebben gekletst. De camping is gelegen in een mooi bos en we hebben een privéplaats met picknicktafel, vuurkorf/barbecue, water, elektriciteit, sanidump en internet. Toiletten, kranen met koud en warm water en gratis douches zijn vlakbij. Overal staan speeltoestellen die de eigenaar zelf heeft gemaakt en Niene vond het geweldig.

Toen Nick en Leanne bij ons waren, hebben we buiten gezeten bij een vuurtje en dit was erg gezellig. Eigenlijk moest Nick werken, maar toen hij zijn baas vertelde, dat zijn neef uit Holland in Canada is, kreeg hij vrij. Morgen moet hij ook werken, maar is eerder vrij om ons te zien en iets te gaan doen. De moeder van Dedmer heeft een souvenir voor Nick aan ons meegegeven, dus deze hebben we aan hem gegeven. Eerder dit jaar is zij in Canada geweest en vlak voordat ze een souvenir aan Nick wilde geven, liet ze het kapot vallen, dus we hebben de souvenir bewaakt met ons leven en heel gegeven. Helaas zijn we vergeten foto’s te maken met Nick en Leanne.

Overdag is het heerlijk weer, maar ’s-avonds koelt het snel af. We hoopten veel buiten te kunnen zitten bij de camper, wanneer Niene naar bed is, maar dit is best fris, ook met een vuurtje.

Niene is een beetje ziek; ze is erg verkouden en haar stem kwijt. We hopen, dat ze zich snel beter voelt. Nu we tijd over hebben doen we het ook iets rustiger aan voor haar.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 26 September 2012 - 12:49

M / Evelien:

Hi there,

Haha, hoe kan je die muurschilderingen nou missen? Het zijn er toch aardig wat, en flinke afmetingen, die zie je niet zomaar over het hoofd...
    Leuk hè, zo'n ouderwetse kapper? Dat heet dan trouwens een barbier, barber in het Engels, dacht ik.
    En het kapsel van Dedmer, ook jaren 50, bloempotmodel?
    Onder Hotel New York zit er ook één. Van de week nog gezien na een etentje daar. Prachtige zwart leren stoelen met chromen leuningen, wastafels van hout met marmeren blad enz. enz.

En Campbell River, daar zijn wij ook geweest in een B&B bij Dana. Die maakte fantastische french toast.
    Er zijn daar schitterende trails, wandelroutes. Prachtige omgeving. Staan jullie aan de river zelf? Zalmen, beren gezien?

Goed dat jullie het wat rustiger aandoen. Uiteindelijk heb je vakantie en moet je ook een beetje uitgerust zijn straks.

Liefs van ons.XXXM

• 26 September 2012 - 15:21

Bert En Ans :

Hallo daar in Canada, jullie vermaken je wel zoals wij lezen. Wij zelf zijn ook net terug van vakantie in fuengirola zuid spanje. Bijna jullie hele reis weten wij goed voor ons te halen, daar wij (met Carla Albert Matthies Dedmer en Debby) hetzelfde hebben gedaan. En dat was toen ook een geweldige ervaring.Als jullie familie van ons zien doe ze dan de hartelijke groetjes en xxxx van ons.
    Geniet nog lekker van de vakantie uitrusten doe je thuis maar hi hi.
    Bert en Ans

• 26 September 2012 - 16:23

Jennifer:

Glad to hear that it all worked out to meet up with Nick. :)

So sorry to hear that Niene is not feeling well. :( I am sure she will be better after a few good nights sleep.

Look forward to hearing about your Island adventures but also looking forward to having you back with us again too! :)

• 26 September 2012 - 19:17

C&A:

Geweldig dat jullie Nick hebben ontmoet nu kan hij gaan sparen voor nederland de spaarpot heeft het o erleefd goed dat jullie het even rustig aan doen voor Niene. Jullie reisverhalen zorgen voor veel herinneringen hele mooie. We hebben vandaag 2 kleinkinderen geknuffeld maar ja eentje zit nog erg ver weg genieten jullie nog lekker verder we missen jullie dikke kus van ons

• 26 September 2012 - 19:23

C&A:

We wisten trouwens niet dat er palmbomen waren maar we zien ze al groeien op niene haar hoofdje zo cute

• 26 September 2012 - 19:38

OMA:

Daaag, hier ben ik weer. Jongens wat een reis.
    Ha, ha, ik was erbij toen dat varken vlak voor het overhandigen aan Nicolas in
    gruzelementen viel na duizenden kilometers heel te zijn gebleven.
    Geinig dat jullie het nu hebben kunnen overhandigen.
    Willen julliie namens mij een knuffel geven aan Jennifer en Brett en (als je ze nog ziet)
    aan Robert en Kathy.
    Ik hoop dat je ook nog contact kunt hebben met Oom Nick en Aunt Tina. Zeg ze dat
    het me goed gaat.
    Ik wens jullie nog heel fijne weken. Doe nu maar wat rustig aan met zieke Niene.
    Geniet maar lekker. Een kus van Oma

Verslag uit: Canada, Campbell River

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012