Horseshoe Bay, VCVR - Nanaimo, VCVR ILD (Canada) - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Horseshoe Bay, VCVR - Nanaimo, VCVR ILD (Canada) - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Horseshoe Bay, VCVR - Nanaimo, VCVR ILD (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

24 September 2012 | Canada, Nanaimo

We hebben goed geslapen en Niene was erg vrolijk. Ze is haar stem kwijt door het huilen en gillen … rustig! Na een ontbijt hebben we gedoucht. De camping heeft schone en hete douches … super. Toen Christa was douchen, heeft Niene Dedmer geholpen met schoonmaken. Althans, het was de bedoeling om in de camper te vegen, maar uiteindelijk was ze op straat aan het vegen.

We zijn richting Horseshoe Bay, Vancouver, gereden. Onderweg zijn we gestopt bij “Brandywine Falls”; een grote waterval uit een groot gat van een rotswand.

Vanaf Horseshoe Bay zijn we met de ferry richting Nanaimo, Vancouver Island, gevaren. Dit duurde 01:45 uur. Bij deck 2 werd de camper geparkeerd en bij deck 5 hebben wij verbleven. Er is een speelruimte voor kinderen, dus Niene heeft zich prima vermaakt.

Aangekomen bij Nanaimo hebben we sigaretten gekocht, want de sloffen waren op. We zouden bijna stoppen met roken, want een pakje met 20 sigaretten kost ongeveer 7 Euro … slik!

Hierna hebben we een camping gezocht en het is een hele mooie geworden. Deze camping heeft meerdere malen prijzen gewonnen. Voor 44,60 Canadese dollar (= 35,68 Euro) hebben we een privéplaats met uitzicht over water, picknicktafel, vuurkorf, water, elektriciteit, sanidump en internet. Toiletten, kranen met koud en warm water en niet gratis douches zijn een stukje lopen. De camping is mooi onderhouden en het uitzicht is schitterend.

Christa heeft lekker gekookt; aardappelblokjes, groentemix, vissticks en appelmoes. Na het eten hebben we gewandeld en kwamen we bij een schitterende uitkijklocatie over het water. Niene heeft bij een speeltuin gespeeld. Nadat ze naar bed was, hebben we haar niet meer gehoord … joehoe!

Christa was erg blij, dat het gelukt was om “the Voice of Holland” te kijken via internet, maar deze was zo traag, dat het met horten en stoten ging.

Het is een bewolkte en frisse dag geweest. Er zijn zelfs een minimaal aantal druppels regen gevallen.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 25 September 2012 - 17:24

M / Evelien:

Lekker dat het met Niene weer goed gaat. Heerlijk hè, beetje goede camping?
    Gaan jullie het nu wat rustiger aandoen? En wat vinden jullie van het plaatsje / stadje Nanaimo? Dat is toch met al die muurschilderingen?
    Nou enjoy!
    XXXM

• 25 September 2012 - 17:35

Bert En Fija:

Wat doen jullie toch veel indrukken op, en heerlijk om later al die indrukken die jullie nu op doen om die weer eens door foto's en verhalen thuis weer eens te gaan beleven. En ja de natuur in Canada is Super mooi en wijd!!!! geniet nog even van al het moois XXX

• 25 September 2012 - 18:17

Jennifer:

Oh little pig tails for Niene now! :) So cute!

"Shannon Falls" is the third highest in BC...not sure about Brandywine Falls. :)

If you go to Campbell River to see Nicolas then you could see the 2nd highest waterfall in BC at 481 meters. It is called Della Falls in Strathcona Provincial Park.

Can't wait to read about the next stop!

xo

• 25 September 2012 - 19:49

Daddy:

Wat een leuke foto's van Niene! De staartjes staan echt leuk. Lachen hoor!

Ben blij voor jullie dat het nu beter gaat met Niene. Het blijft toch een hele onderneming voor die kleine dondersteen.

We zijn zo benieuwd naar de verhalen achter de heerlijke verslagen. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben als je weer thuis bent, maar dat duurt gelukkig nog even.

Zou er toch maar over denken om te stoppen met roken, want hier wordt het ook weer 35 cent duurder + 2% extra BTW.

Geniet nog even van al het moois dat jullie tegenkomen!

Een knuffel voor alledrie en tot het volgende verslag.

xxx Daddy

• 26 September 2012 - 19:57

Oud:

Hoezo die price is slikke. As you not smookte you need ook not to slikke. I vindt the camping prices well effe slikke. Geniet nog lekker ve rder kijk goed om je heen en doe een beetje voorzichtig met m'n kleindochter met die staartjes.
    Jullie verhalen roepen veel mooie herinneringen op waar je heel lang op terug moet kijken als vliegen een probleem blijft.
    Have fun en doe de greetings as youlie the familie weer ziet.

Verslag uit: Canada, Nanaimo

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012