Whistler (Canada) - Reisverslag uit Whistler, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Whistler (Canada) - Reisverslag uit Whistler, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Whistler (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

23 September 2012 | Canada, Whistler

Niene heeft goed geslapen en was ook goed voor de dag. Toen ze, voor een slaapje, naar bed was gebracht, heeft ze kort geprotesteerd, maar uiteindelijk twee uur geslapen.

We hebben nog een tweede nacht geboekt bij dezelfde camping en een dag rust is eigenlijk best fijn.

De dag begon fris, maar uiteindelijk is het een hele warme dag geworden, dus we hebben genoten van de zon.

Jennifer liet weten, dat het beter gaat met Aeva, dus ze zijn gezellig naar Whistler gekomen! Voor hun is dit twee uur rijden. Toen ze er waren hebben we eerst bijgekletst. Niene en Aeva zijn twee handen op één buik … so cute! We zijn met elkaar naar Whistler-centrum geweest. Het is te merken, dat het een rijke stad is, want het is mooi, schoon en onderhouden. Het heeft een mooie stijl, die we vergelijken met “Mainstreet” van Disney. Sport heeft hier veel invloed. Er zijn veel sportwinkels en gekeken naar de gemiddelde mens die er was, kregen we bijna een minderwaardigheidscomplex. Wat in de winter een sneeuwhelling is, is hierbuiten een fietshelling. We wilden de “Peak-2-Peak Alpine Experience” doen; met een gondel de berg “Whistler” naar boven, dan met een gondel naar de berg “Blackcomb”, waardoor de gondel 436 meter boven de grond is en dan met een gondel naar beneden. Op beide bergen kan men uit de gondel om te wandelen, drinken, eten, etc… Het bleek gesloten te zijn, maar wanneer we bij Jennifer verblijven, nadat de camper is teruggebracht, gaan we misschien terug om het alsnog te doen. We hebben met elkaar gedronken en gegeten bij … “Amsterdam Pub”! De eigenaar is een Duitser, maar dit terzijde. Het was erg gezellig en we hebben gelachen om de menukaart (zie foto’s).

We hebben boodschappen gedaan en zijn in een speeltuin geweest voor Niene en Aeva. Dedmer en Brett vonden een glijbaan zo leuk, dat ook zij eraf zijn gegaan … grote kinderen.

Hierna zijn we teruggegaan naar de camping. Jennifer, Brett en Aeva zijn naar huis gegaan. Aeva wilde graag, dat Niene met haar meeging. Ze gaf Niene een kus en knuffel en zei “I love you”! Het was erg fijn om elkaar weer even te hebben gezien.

De hele dag heeft Niene het goed gedaan, maar toen ze naar bed was deed ze weer huilen en gillen. We hebben haar gelaten en ze heeft het binnen een halfuur opgegeven. We hopen, dat ze weer de “oude” is.

We hebben leuk bericht gehad: een stiefzoon van Robbert is vader geworden van een dochter, dus we gaan nog op kraamvisite, voordat we teruggaan naar Nederland.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 25 September 2012 - 12:50

M / Evelien:

Hallo daar,

Wat zijn jullie er snel doorheen gereden zeg, nu alweer in Whistler, maar wel fijn zeker om Jennifer, Brett en Aeva weer te zien en bij te kletsen enzo.
    Leuk die Amsterdam Pub, en die menukaart en rules, echt grappig. Was het lekker?? Nog van die heerlijke french toast gegeten?

Op Vancouver Island, ik weet niet meer welk plaatsje, misschien wel Nanaimo, is een Hollandse winkel met kaas enzo, niet te betalen natuurlijk, zo duur. Wel leuk om te zien, maar ja, zo veel Canadezen hebben een Nederlandse achtergrond. Hetzelfde is in Nederland natuurlijk ook, met al die Italiaanse, Turkse, Chinese e.a. restaurants en winkels, maar dat vinden wij normaal. Komen we in het buitenland, staan we zowat op onze kop als we iets Hollans zien, haha.

Wel sneu voor Niene, en jullie, dat ze zo uit haar doen is. Ik hoop dat het gauw voorbij is. En tijdens de vakantie mag je best eens afwijken van je normale regels, hoor. Wat heb je eraan als je alledrie moe en gestresst bent en Niene overstuur. Haar dagen zien er toch anders uit, ook al beseft ze het niet zoals jullie, ze zal er allicht iets van merken. Alleen al dat ze jullie ALLETWEE tegelijk ALLE dagen om haar heen heeft. Dat is ze niet gewend. Dat moet je natuurlijk wel even verwerken, haha. En Dedmer moet wel weer rijden en dan moet hij uitgerust zijn, en jij ook.
    Leuk dat ze het zo goed met Aeva kan vinden. Wat een schatje is dat. Lief hoor en mooi meisje om te zien. Grappig die 2 samen op de foto. En wat een leuk bloesje heeft Niene aan, haha.

Nou, ben erg benieuwd naar het vervolg van jullie reis en wat jullie van Vancouver Island vinden. Je hebt al zoveel gezien, ben benieuwd of je al die indrukken nog net zo in je op kan nemen en er nog net zo enthousiast over bent. Voor mij was Vancouver Island de 1e kennismaking met de natuur van Canada. had het er van de week met Ries nog over, natuurlijk naar aanleiding van jullie verhalen. Ik vind de bergen geweldig, maar na een dag of 10 heb ik het gehad, dan moet ik weer horizon zien. Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar Vancouver Island en de combinatie met water. (heeft soms een beetje de sfeer van Free Willy (Tofino, Ucluelet), ben benieuwd of jij dat ook vindt).

Tot zover maar weer. Liefs van ons. XXXM

• 25 September 2012 - 16:30

Charlotte:

Hoi,
    Zielig Voor Jullie En Niene!
    Ik Hoop Dat Het Snel Ophoudt!
    Ik Mis haar Wel Zeg!
    Jullie Leuk Vakantie Vieren En Ik Hard Werken Op School......! (Beetje Jaloers)
    Hele Dikke xxx-jes Voor Jullie!
    En Een Dikke Knuffel Voor Niene! <3

Verslag uit: Canada, Whistler

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012