Whistler (Canada) - Reisverslag uit Whistler, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Whistler (Canada) - Reisverslag uit Whistler, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Whistler (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

22 September 2012 | Canada, Whistler

Vanmorgen werden we lichtelijk brak wakker (zachtjes uitgedrukt). Niene had hier geen last van. We hebben met onze collega/vrienden ontbeten en héél rustig aangedaan. Toen we de camping verlieten was de registratielocatie nog steeds gesloten, dus het was een gratis verblijf … en we hebben ervan genoten! Het is de meest lelijke en ongezellige camping waar we verbleven hebben en we voelden ons niet heel fit, maar het was het dubbel en dwars waard, want we hebben een fantastische tijd gehad met onze collega/vrienden. We hebben afscheid genomen en hopen elkaar weer te ontmoeten bij Vancouver Island.

Voordat we op weg gingen richting Whistler, hebben we, voor een energieboost, eerst veel suikersnoepjes gegeten. Hoe verder we wegreden van Lillooet, hoe mooier de omgeving werd; bergen, bomen, watervalletjes, beekjes, etc... Het is niet te omschrijven, maar tot nu toe is dit één van de mooiste gebieden waar we hebben gereden en hier hebben we erg van genoten. De omgeving is immens, maar dichtbegroeid en watervalletjes stromen van de ene kant van de weg naar rivieren aan de andere kant van de weg. Hierdoor lijkt het klein en voelt het alsof we er deel van uitmaken.

We zijn gestopt bij “Joffre Lake”; een turquoise meer, waar rust vanaf straalde. Om er te komen liepen we, vanaf een parkeerplaats, door een stuk bos en aan de rand hiervan is het meer. Het was er zo stil, dat alleen natuurgeluiden te horen waren … genieten!

Aangekomen bij Whistler zijn we naar een informatiecentrum gegaan en hebben we een camping gezocht. Voor 44,80 Canadese dollar (= 35,84 Euro) hebben we een privéplaats met picknicktafel, vuurkorf/barbecue, water, elektriciteit, sanidump en internet. Daar het een droge periode is mochten we geen vuurtje maken. Toiletten, kranen met koud en warm water en gratis douches zijn een stukje lopen. Er is een wasserette waar we vuile spullen hebben gewassen en gedroogd, waardoor we er weer tegenaan kunnen. We hebben nog niet veel gezien van Whistler, maar het ziet er mooi uit. Veelal is nog te zien, dat in 2010 de Olympische Winterspelen hier zijn geweest.

Soms, vanuit het niets, doet Niene huilen en gillen. We hebben geen idee wat er is, maar het is duidelijk, dat er iets is. We vermoeden, dat ze last heeft van “growing pains”, daar ze zichzelf ook overstrekt. Het is zielig! Vanavond deed ze heel moeilijk om te gaan slapen. Ze wilde persé niet naar bed en alleen bij ons blijven door zich vast te klampen. Ze huilde en gilde zo erg, dat ze zowat in paniek raakte. We kregen haar niet getroost. Toen ons echt duidelijk was, dat er niets was hebben we doorgezet en uiteindelijk viel ze om 21:30 uur in slaap. Om 22:30 uur werd ze huilend en gillend wakker. Uiteindelijk is ze in slaap gevallen bij Christa op schoot, maar toen deze haar voorzichtig naar bed wilde brengen werd ze wakker en deed ze weer huilen en gillen. Tegen onze principes in hebben we haar tussen ons ingelegd en ze sliep direct. We hebben geen idee wat er is en worden hier knettergek van, want dit is niet Niene.

Vermoedelijk blijven we twee dagen in Whistler. Misschien is wat rust nu wel goed voor Niene. Jennifer, Brett en Aeva zouden naar ons komen, maar Aeva is ziek, dus dit gaat niet door.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 23 September 2012 - 09:27

Bert En Fija:

Een SUPER dikke troost XXXXXXXXXXX voor Niene!!!!

• 23 September 2012 - 10:01

Daddy:

Wat is dat toch alltijd weer een leuk moment om bekenden tegen te komen en even gezellig bij te kletsen. Dat geeft het vakantiegevoel altijd weer een niuewe impuls.

Wel vervelend, dat Niene even van slag is. Aan de andere kant niet verwonderlijk. Zij doet dagelijks nieuwe indrukken op. Dat moet allemaal wel verwerkt worden. Ook jullie hadden even een dip. Hopen maar, dat het snel weer beter met haar gaat.

Wat een prachtige foto's toch iedere keer weer. Jullie zijn zeker wel blij met de nieuwe camera.

Geniet nog even van de reis.

Een dikke knuffel voor jullie alledrie

xxx Daddy

• 23 September 2012 - 12:21

Jan En Cobi:

Hallo vakantiegangers,

Elke keer weer genieten we van jullie reisverslagen en foto's.
    Vervelend dat Niene ergens last van heeft maar net wat je vader zegt ook zij doet veel indrukken op en misschien de zelfde dip op haar manier die jullie ook hadden.
    Wij hopen dat het nu beter met haar gaat.
    Wij hoeven niet te zeggen geniet van dit alles want dat doen jullie al.
    Een dikke knuffel voor Niene en we kijken uit naar het volgende reisverslag liefs van ons XXXX

Verslag uit: Canada, Whistler

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012