Kamploops - Cache Creek - Lillooet (Canada) - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Kamploops - Cache Creek - Lillooet (Canada) - Reisverslag uit Lillooet, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Kamploops - Cache Creek - Lillooet (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

21 September 2012 | Canada, Lillooet

Vanmorgen was het fantastisch wakker worden in de mooie natuur. De ochtenddauw hing boven het meer en langzaam liet de zon zich zien, om over het water te schitteren. De toiletten en douches waren erg schoon en de laatste waren ook heerlijk heet. Na het mooie “Manning Park” is dit de mooiste en beste camping waar we verbleven hebben. Het zal aan de naam liggen; “Dutch Lake Resort & RV Park”, want “if it ain’t Dutch, it ain’t much”! Dit verblijf heeft ons erg goed gedaan, want na een klein dipje, hebben we weer een energieboost.

We zijn richting Whistler gereden, maar hebben dit niet in één dag gedaan en wilden overnachten bij Cache Creek. Een aantal kilometers na Clearwater kwamen we bij Barrière. Hier zagen we voornamelijk kale bergen, met hier en daar zwartgeblakerde bomen. Vermoedelijk is hier een grote bosbrand geweest.

Vlakbij Savona zijn we gestopt bij een parkeerplaats langs de weg. Vanaf hier is er uitzicht op “Kamloops Lake”. Dedmer herkende het direct, want ook hier is hij geweest in 2003. Er staat een bord, dat in dit gebied ratelslangen verblijven. We hebben ze niet gezien, maar wel gehoord. Dedmer ging met Niene nota bene op zoek!

We hebben eerder al een beer gezien, maar dit was niet goed, omdat het te snel ging, dus we hopen meer beren beter te zien. Niene heeft al heel veel beren gezien, want ze wijst naar elk reclamebord met hierop een beer of een grote pluche beer, die vaak bij winkels staan. Ook hopen we orka’s te zien bij Vancouver Island.

De weg richting Cache Creek vinden we erg saai, want de omgeving is droog en kleurloos. We zagen voornamelijk industriebedrijven. Aangekomen bij Cache Creek viel het tegen, want het ziet er armoedig uit, dus besloten we door te rijden richting Lillooet. Achteraf hadden we spijt, dat we niet langer bij Clearwater waren gebleven, daar we genoeg tijd hebben, maar het is zonde om terug en dus heen en weer te rijden. In eerste instantie zag de omgeving richting Lillooet er groener uit, maar dit veranderde snel in weer een droge en kleurloze omgeving.

Aangekomen bij Lillooet waren we een beetje teleurgesteld. Het is een woestijnstadje met weinig tot geen natuur. Het was bloedheet; 35 graden. Whistler was niet haalbaar vanwege de tijd, dus zijn we gestopt. Ons idee was om te overnachten bij Lillooet en de volgende dag zo vroeg mogelijk te gaan rijden. Nadat we boodschappen hadden gedaan gingen we op zoek naar een camping. We hadden geen contact meer gehad met onze collega/vrienden, dus vermoedelijk waren we elkaar misgereden. Tijdens het zoeken naar een camping kregen we een bericht van hun … ze reden bij Lillooet! Nog voordat we konden reageren zagen we ze rijden. Hoe toevallig kan het zijn … aan de andere kant van de wereld?! Ze moesten nog boodschappen doen, dus we hebben hun laten zien waar wij dit hadden gedaan. We zijn met elkaar naar een camping gegaan. De registratielocatie hiervan was gesloten, dus brutaal als we zijn, zijn we de camping opgereden en hebben een plaats uitgezocht … in de hoop een gratis verblijf te hebben. Op een gegeven moment hebben we een hele grote bever gezien. Nadat Niene naar bed was, hebben we met elkaar gedronken en gegeten bij een vuurtje. Na gezellig kletsen, serieus praten, heel veel lachen, een aantal biertjes, een fles wijn, Malibu en Vodka, bleek het 03:30 uur te zijn en zijn we naar bed gegaan, daar lang slapen niet zou lukken met Niene.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

Verslag uit: Canada, Lillooet

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012