"Wells Gray Provincial Park", Clearwater (Canada) - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (Canada) - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

"Wells Gray Provincial Park", Clearwater (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

20 September 2012 | Canada, Clearwater

Vanmorgen scheen de zon al vroeg, waarna het een hele warme dag is geworden. Na het ontbijt en douchen heeft Niene in de speeltuin gespeeld.

Hierna zijn we over “Highway 5” richting “Wells Gray Provincial Park”, Clearwater, gereden. Bij Vavenby zijn we gestopt bij een parkeerplaats. Hier staan picknicktafels bij de “North Thompson River” en hebben we geluncht. Ook staat er een speeltoestel en al spelend heeft Niene gedronken en gegeten.

Het was weer een mooie weg om te rijden; bergen, bomen, watervalletjes, rivieren, etc… We hadden het al eerder gezien, maar langs de meeste bergwegen staan betonblokken aan de ravijnkant. Naar ons idee is het meer schijnveiligheid, want ze zijn laag. Toch zien we veel strepen op de betonblokken, dus vermoedelijk worden ze weleens geraakt en gaat het ook weleens fout, want regelmatig zien we kruisjes langs de weg.

Boodschappen zijn duur, maar tanken is goedkoper dan in Nederland. De prijzen variëren van 1,25 tot 1,40 Canadese dollar (= 1 en 1,12 Euro) per liter.

Halverwege de middag waren we bij Clearwater. Na een bezoek aan een informatiecentrum zijn we naar “Wells Gray Provincial Park” gegaan. Dit park heeft één (doodlopende) weg van 70 kilometer. Langs deze weg zijn bezienswaardigheden en accommodaties. We zijn gestopt bij de volgende locaties:

“Spahats Falls”
------------------
Een waterval uit het midden van een berg. Het is ontstaan uit een vulkaan, daarna verder uitgesleten door ijs van een gletsjer en nu door water.

“Dawson Falls”
------------------
Een waterval onder een brug, waarover we reden.

“Helmcken Fall”
-------------------
Een schitterende waterval uit een groot gat van een berg. Het is 141 meter hoog en mondt uit in de “Murtle River”. Ook is het één van de redenen voor het ontstaan van “Wells Gray Provincial Park” in 1939. Het is de vierde hoogste waterval in Canada.

We wilden de “West Lake Loop” doen om “Bailey’s Chute” te bekijken. Dit is een waterval waar omheen gelopen kan worden, maar bij het beginpunt aangekomen bleek dit 4.1 kilometer wandelen te zijn. Het was al einde van de middag en schemerig, dus we hebben dit niet gedaan.

De weg er naartoe, 14 kilometer heen en terug, was verschrikkelijk; een onverharde weg, met als gevolg veel gehobbel, waardoor het zo’n herrie was in de camper, dat we dachten, dat kasten en laden zouden opengaan en spullen eruit zouden vallen. Niene heeft gegild, vermoedelijk, omdat ze het eng vond.

Terug in Clearwater hebben we een camping gezocht; “Dutch Lake Resort & RV Park”. De naam gaf de doorslag en het kon niet anders dan mooi zijn. Voor 35 Canadese dollar (= 28 Euro) hebben we een rustige plaats, direct aan een schitterend meer en bosrand, met picknicktafel, vuurkorf, water, elektriciteit, sanidump en internet. Toiletten, kranen met koud en warm water en gratis douches zijn een stukje lopen. Het uitzicht is prachtig. Vlakbij stond een ouder echtpaar met hun kleindochter en haar man. Door hun honden raakten we aan de praat en toen bleek, dat het ouder echtpaar afkomstig is uit Nieuw-Vennep, Nederland. De man en vrouw zijn afzonderlijk van elkaar naar Canada gekomen en hebben elkaar hier ontmoet.

In de camper is een oven en hierin hebben we pizza gemaakt. Van de vorige dag waren nog houtblokken over, dus hebben we bij een vuurtje gezeten, nadat Niene naar bed was. Op een gegeven moment kwam de kleindochter van het ouder echtpaar naar ons toe en bood aan, dat we houtblokken mocht pakken bij hun vandaan, daar zij heel veel hadden … ontzettend aardig.

We zaten aan de bosrand toen we plots iets hoorden kraken en het kwam steeds dichterbij. Het geluid was zodanig, dat het niet een klein dier is geweest. Dedmer lachtte Christa uit, omdat ze de camper in wilde, maar hij heeft nog nooit zo snel een emmer water over vuur gegooid om het uit te maken.

Soms is het lastig om een verslag te schrijven, daar veel “hetzelfde” lijkt. Ook worden er minder foto’s gemaakt. We hopen, dat Vancouver Island “anders” is, zodat we weer geprikkeld raken. Volgens Dedmer is Whistler ook erg leuk.

De verhalen zijn soms erg gedetailleerd beschreven, omdat we, in de loop der jaren, dingen zullen vergeten en het is voor Niene.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 21 September 2012 - 08:35

Bert En Fija:

Gezellig om met jullie mee te reizen! Sommige dingen komen bij ons ook weer boven al is het van ons alweer jaren geleden, maar de natuur en al die watervallen we zien het toch weer voor ons.dus reis lekker verder en wij gaan nog steeds mee.xxx

• 21 September 2012 - 09:57

Arjan En Ariënne:

Heb je nog gezien welk dier het was?
    Ik zou ook gelijk de camper in rennen

• 21 September 2012 - 12:21

Ramona:

Hey reizigers!!

Whahahaha wat een geweldig verhaal weer!!!
    Stoere man heb je toch Chris!!! hahahaha!!
    Wat een prachtige foto;s maken jullie, wat een geweldige natuur daar!
    En leuk he om al die andere mensen te ontmoeten die ook met hetzelfde bezig zijn, dat vond ik ook altijd het leukste aan het reizen en iedereen is even aardig naar elkaar toe. Niene zat er schattig uit met haar Canada jasje. Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

Genietse en dikke kus Ramoon

Verslag uit: Canada, Clearwater

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012