Jasper - "Mount Robson Park" - Valemount (Canada) - Reisverslag uit Valemount, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Jasper - "Mount Robson Park" - Valemount (Canada) - Reisverslag uit Valemount, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Jasper - "Mount Robson Park" - Valemount (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

19 September 2012 | Canada, Valemount

Vanmorgen waren we laat wakker. We moesten zelfs een beetje haasten om de camping op tijd te verlaten. Toen we deze verlieten zagen we een eland de weg oversteken, vlak voor de camper langs.

We zijn richting Jasper gereden, waar we met tien minuten waren. Het is een leuk stadje in een prachtige omgeving; “Jasper National Park”. Soms vinden we het een overkill aan bezienswaardigheden. We willen zoveel mogelijk zien, want we willen niets missen, maar op een gegeven moment lijkt alles “hetzelfde” en daardoor weten we niet altijd wat we moeten doen.

We zijn bij “Maligne Canyon”; een berg van leisteen, “Patricia Lake” en “Pyramid Lake” geweest. De meren zijn mooi, maar het viel een beetje tegen, na het zien van turquoise meren. In de Tweede Wereldoorlog was bij “Patricia Lake” project “Habbakuk”; het bouwen van een onzinkbaar vliegdekschip van ijs.

Ook hebben we boodschappen gedaan. Soms vinden we de prijzen echt belachelijk, want het is ongeveer drie keer duurder dan in Nederland, maar het is niet anders. Een voorbeeld: een potje honing kost 9,95 Canadese dollar (= 7,96 Euro) en een heel brood kost 5 Canadese dollar (= 4 Euro).

Een aantal bezienswaardigheden bleken van de route af te wijken, dus hier zijn we niet naartoe gegaan. We zijn richting “Mount Robson Park” gereden. Hierdoor kwamen we in een andere tijdzone (British Columbia), waardoor de tijd een uur achteruit is gegaan. Grappig; bij de tijdzonegrens is een parkeerplaats en loopt men een aantal stappen de ene kant op, dan is het een uur vroeger en loopt men een aantal stappen de andere kant op, dan is het een uur later. Voor een korte pauze zijn we gestopt bij “Mount Robson Park”. De weg die hier doorheen leidt is mooi. Na “Mount Robson Park” zijn we een halfuur doorgereden en kwamen bij Valemount. Het was halverwege de middag, maar we besloten hier te stoppen en naar een camping te gaan. Hierna willen we naar “Wells Gray Provincial Park”, Clearwater en dit is nog een tijdje rijden.

We hebben een leuke camping gevonden. Het is in de stijl van cowboys en indianen … “kom pak je lasso maar”! Voor 30,24 Canadese dollar (= 24,19 Euro) hebben we een plaats met picknicktafel, vuurkorf/barbecue, water, elektriciteit en internet, maar deze is te langzaam voor het uploaden van foto’s, dus dit gebeurd een andere keer. Toiletten, kranen met koud en warm water en gratis douches zijn vlakbij. Naast de camper was een speeltuin en hier heeft Niene leuk gespeeld.

Dedmer heeft lekker gekookt; aardappelkroketjes, sperziebonen, gehakt en appelmoes. Het was een zonnige dag, dus we hebben heerlijk buiten gezeten. Voor 5 Canadese dollar (= 4 Euro) hebben we houtblokken gekocht, zodat we een vuurtje konden maken, dus toen Niene naar bed was, hebben we hierbij gezeten.

Niene sliep slecht en deed een paar keer huilen en gillen. We denken, dat ze last heeft van tanden/kiezen of groeistuipjes. Na kroelen en een fles warme melk hebben we haar niet meer gehoord.

We hebben contact gehad met onze collega/vrienden. Ze zijn begonnen aan hun camperreis en we rijden elkaar tegemoet. Hopelijk kunnen we elkaar ontmoeten.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 20 September 2012 - 17:52

M / Evelien:

Hallo daar,

Weard: 1 campingplek kost 3 potjes honing.
    En dat van die tijdzone is wel een rare gewaarwording, lijkt me.
    Mooi trouwens dat jullie een eland hebben gezien.

Ik herken het gevoel overladen te worden door allerlei moois, maar niet meer weten wat je wel en niet wilt zien. Het is soms te veel. Je neemt het niet meer op. Even niets en lekker bij je camper zitten en relaxen in de zon, eten, biertje, is ook fijn hoor. En er komt nog genoeg. Zorg dat je genoeg neiuwsgierigheid overhoudt voor Vancouver Island.

Liefs van ons XXXM

• 20 September 2012 - 17:53

Daady:

Het klinkt allemaal nog steeds heel bijzonder. Wat moet de natuur daar overweldigend zijn voor ons Nederlanders.

Zo te lezen genieten jullie ook enorm en komt de reis van je dromen uit.

Geniet er nog maar goed van, want voor je het weet is het weer voorbij.

Een knuffel voor alledrie.

xxx Daddy

• 20 September 2012 - 20:35

Niekkie En Jasper:

Wat een geweldige naam voor een plaats in Canada :)

En wat leuk om jullie verhalen te lezen.

Geniet!

• 21 September 2012 - 14:10

C&A:

Wij hebben weer ffffffff wifi. Fijn dat jullie zo genieten wij genieten mee. Pas goed op jullie zelf laat de betonnen blokken staan dikke kus

• 21 September 2012 - 19:29

OMA:

Dag lieverds, net teruggekeerd van een weekje vakantie vind ik in de mailbox weer een aantal reisverslagen. Natuurlijk meteen gelezen. Wat een trip hé.
    Ik reis in gedachten een klein beetje met jullie mee omdat ik in het verleden ook die prachtige natuur daar heb mogen aanschouwen. Er zijn inderdaad panorama's om stil van te worden. Je kunt dat niet met een foto duidelijk maken.
    Nou, reis maar lekker verder. Geniet ervan. En groeten van mij aan de hele familie als jullie ze weer zien.
    Kus van mij - OMA

Verslag uit: Canada, Valemount

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012