Canmore (Canada) - Reisverslag uit Canmore, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Canmore (Canada) - Reisverslag uit Canmore, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Canmore (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

17 September 2012 | Canada, Canmore

We zijn in een andere tijdzone (Alberta), waardoor de tijd een uur vooruit is gegaan.

Vanmorgen scheen de zon al vroeg, waarna het een hele warme dag is geworden.

Dedmer heeft bericht gehad, dat de operatie van Hunter goed is verlopen. Hij blijft bij de dierenarts, totdat de hechtingen eruit zijn en daarna zal hij bij de senior/trainer van Dedmer verblijven.

Na het douchen en ontbijt zijn we naar Banff-centrum gegaan, waar we hebben gewandeld. We zijn bij een informatiecentrum geweest voor informatie over campings bij de locaties waar we nog naartoe gaan. Ook hebben we gedronken en gegeten bij een koffiecorner, want hier zou internet zijn, maar dit werkte niet. We vinden Banff een mooi en gezellig stadje. Het lijkt op een wintersportplaats.

We zijn richting Canmore gereden en hier waren we met 20 minuten. Het is klein en er is niet veel te doen. Bij “McDonalds” is er gratis internet, dus we zijn hier op een parkeerplaats gaan staan, maar www.waarbenjij.nu deed het niet. Daar we voorlopen op schema en het schitterend weer was besloten we te stoppen voor vandaag en zijn naar een camping gegaan. Zo konden we een dag luieren en Niene haar gang gaan. Voor 49 Canadese dollar (= 39,20 Euro) hebben we een plaats met picknicktafel, vuurkorf/barbecue, water, elektriciteit, sanidump en internet. Naast de plek stroomt een beekje, wat ook het enige leuke is, want het is bij een drukke weg, bouwplaats, receptie en de toiletten en niet gratis douches zijn een stuk lopen. Een gedeelte van de camping wordt bewoond, dus we hadden het gevoel op een kamp te staan. Helaas is er geen zwembad, want we willen graag zwemmen met Niene. Ook vinden we de prijs duur. Maarrr…, er is internet, dus we zijn up-to-date.

Niene vond de speeltuin erg leuk en heeft gelopen en gerend, vooral achter konijnen aan die hier rondlopen. Ze klimt en klautert overal op. Ze probeert uit het reisbed te klimmen, maar dit is nog niet gelukt. De hordeur van de camper heeft een schuifslotje. Hierdoor kan Niene in de camper spelen en niet zelfstandig eruit. Plots hoorden we een klap en zagen we een snoekduik … als Niene wilt, dat de hordeur opengaat, dan gaat deze ook open, maar dan volgt er nog een afstapje… Natuurlijk moest ze huilen, maar het was snel over toen er een auto voorbij reed, want dan moet er gezwaaid worden.

We zijn bijtijds gaan slapen, want morgen gaan we richting Jasper. De bedoeling is om hier twee dagen over te doen, maar de meeste campings onderweg zijn gesloten, dus misschien doen we het in één dag en dit is een flink eind. Ook, omdat er onderweg veel bezienswaardigheden zijn.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 18 September 2012 - 11:08

Bert En Fija:

Wat zijn jullie aan het genieten!!! en wat leuk dat Niene het zo goed doet, jammer dat ze er later zo weinig van zal weten (Arjan was 5 jaar toen wij daar waren en heeft er weinig van mee gekregen) schiet maar veel foto's en er over vertellen dan blijft het leven!! voor Niene en jullie een dikke knuffel van onsXXX

• 18 September 2012 - 11:14

M / Evelien:

Hoi,

Wat een eind gereden in een korte tijd.
    Het klopt dat het bij Revelstoke pas mooi wordt. Ons was ook aangeraden om daar de 1e stop te houden.
    En wat je schrijft over het beren spotten, is een bekend tafereel, dat zal je vaker zien en zelf doen. Ze komen idd op de bessen en bramen af. Rond deze tijd zitten die veelal beneden nog aan de struiken, dus je zal nog wel beren gaan zien.
    Wat een belevenis allemaal hè, na Revelstoke! Dat jullie niet wat langer in Banff zijn gebleven, zeker na zoveel tijdwinst. Ik dacht dat daar wel genoeg campingplaatsen open zouden zijn. De directe omgeving is schitterend.
    Hoe gaat eigenlijk het rijden in de camper? Wat een bakbeest! Valt het mee, Dedmer? En het verkeer? Wel relaxed hè?
    Geniet van de rit naar Jasper. Is een prachtige weg met heel veel mooie stops. Daar waar ze zijn aangegeven, zijn ze zeker de moeite waard. Als het even kan, doe er 2 dagen over, want het is één van de mooiste stukken (vonden wij tenminste).
    Veel liefs van ons. Dikke kus voor jullie. XXXM / Evelien

• 18 September 2012 - 12:20

Ramoon:

Hey travellers!

Wat een mooie verhalen hebben jullie en wat een schitterende foto's....wist niet dat het zo prachtig was daar zeg...Ben blij dat het allemaal goed gaat met Niene en dat jullie lekker kunnen genieten!!
    Ga zo door!!

Kus Ramoon

• 18 September 2012 - 16:38

Jennifer, Brett & Aeva:

We are so happy that everything is going so well for you and so smoothly. You are just cruising along!
    The scenery that you have seen is so beautiful and the pictures don't do it justice and we are so happy that you get to see it for yourselves. You will love Jasper I am sure. It is so beautiful there and the drive is beautiful too. I amsure you will see some elk but hopefully you will see a moose too.
    Enjoy! Enjoy! Enjoy!
    Love you all and miss you! xo
    ps - Aeva keeps saying Niene is on a trip! It's so cute.

• 18 September 2012 - 18:44

Carla En Albert:

Leuk campertje. Mogelijk kun je noch ergens een hangslot op de kop tikken voor die hordeur.
    Nu hoor je bij de travelers en vind het nog eng om op zo'n kamp te staan.
    Mag je daar niet in de natuur overv=nachten tussen de beren??
    Voor mijn gevoelgaan jullie erg snel door BC en zo. Hebben jullie haast.? Je moet van de reis genieten niet van de foto's. Wij begrijpen wel dat het niet overal mogelijk is om de beschikbare wifi te kunnen gebruiken. De ervaring hebben wij Franse travelers ook.
    Nog veel plezier verder wij gaan een nieuwe lokatie met hopelijk wifi zoeken.
    Doei C&A.

• 18 September 2012 - 19:21

Jan En Cobi:

Hallo vakantiergangers,

Ik heb net alle foto's bekeken wauw wat een mooie foto's en fijn dat jullie dit met ons willen delen.
    De reisverslagen lezen wij met veel plezier, wat hebben jullie een mooie vakantie.
    Toppie dat Niene het ook zo goed doet heerlijk hoor.
    Geniet nog verder van deze top vakantie en tot jullie volgende reisverslag.
    Kusjes van ons

Verslag uit: Canada, Canmore

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012