"GNP" - Lake Louise - Banff (Canada) - Reisverslag uit Banff, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu "GNP" - Lake Louise - Banff (Canada) - Reisverslag uit Banff, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

"GNP" - Lake Louise - Banff (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

16 September 2012 | Canada, Banff

We hebben lang en goed geslapen, maar dit is niet vreemd na de lange dag van gisteren. De zon scheen al. Na een ontbijt hebben we een beetje opgeruimd en schoongemaakt. We hebben voor het eerst de camper gedweild en bij het zien van de dweil vroegen we ons af of dit ook is gedaan voordat we deze ophaalde.

Christa besloot toch de campingdouche te gebruiken. Ze stond startklaar om te douchen, gooide dollars in het apparaat en … niks! Geen druppel water. Ze heeft zich weer aangekleed en gewassen bij de warme waterkraan. Hupsakee; hoofd en voeten in een wasbak en zo goed en kwaad als het ging de rest gewassen. Degenen die voorbij liepen keken haar raar aan, maar ze was schoon en daar ging het om.

We zijn richting Lake Louise gereden. Onderweg zagen we een aantal kleine bosbrandjes in het “Glacier National Park”. Als men dit ziet moet een speciaal nummer worden gebeld. Deze mogelijkheid hadden we niet, maar gingen er vanuit, dat locals dit zouden doen. Ramptoeristen als we zijn hebben we er foto’s van gemaakt.

Bij Golden zijn we gestopt en hebben geluncht bij water. Iets verderop zijn we gestopt bij een parkeerplaats om de “Wapta Falls” te zien, maar bij een pad aangekomen bleek het nog 24 kilometer wandelen te zijn. Helaas, maar dit hebben we niet gedaan. Op een gegeven moment zagen we een bergnaambord: Mt. Hunter! Direct waren onze gedachten bij diensthond Hunter, die morgen zal worden geopereerd.

De weg naar Lake Louise is prachtig; bergen, bomen en veel water. We zijn gestopt waar de rivieren “Yoho” en “Kicking Horse” samenkomen. De rivieren onderscheiden zich van elkaar door de kleur. “Yoho” is melkachtig door slib van gletsjers en “Kicking Horse” is helderblauw, doordat slib van gletsjers is achtergebleven in meertjes. We wilden bij de oorsprong van de rivieren kijken, maar de weg hier naartoe leidt in scherpe haarspeldbochten naar boven en dit durfden we niet aan met de lange camper. We zijn zoveel moois tegengekomen, dat we overal wilden stoppen.

Om 16:00 uur waren we bij Lake Louise. We vinden het een mooi plaatsje. Het lijkt op een wintersportplaats. Eerst hebben we een “National Park Pass” gekocht, want deze is verplicht bij het bezoeken van nationale parken. Daarna hebben we getankt en bij het tankstation zagen we een politieauto van de “Royal Canadian Mounted Police” staan. Dedmer zag in de auto een hond zitten. Toen de politieman richting de auto liep keek hij erg nors, maar zodra Dedmer zich had voorgesteld en vertelde wat zijn beroep is, verscheen er een glimlach op zijn gezicht en gaf een hand aan Dedmer. De hond bleek een speurhond verdovende middelen te zijn. De politieman was erg vriendelijk en geïnteresseerd in onze vakantie.

We zijn richting “Moraine Lake” gereden. Hier zijn we een aantal bergtrappen opgelopen en toen we boven waren … WAUW!!! Het meer is turquoise en omringd door bergen. Dit hebben we gezien op plaatjes, maar nu was het echt. Ook zijn hier veel pika’s; een soort grondeekhoorn/konijn. Hierna zijn we richting “Lake Louise” gereden en dit is eveneens schitterend, maar we vinden “Moraine Lake” mooier.

In eerste instantie wilden we bij Lake Louise overnachten, maar inmiddels was Niene in slaap gevallen en aangezien Banff hier vandaan drie kwartier is rijden, besloten we die richting op te rijden. Later gaan we naar Jasper en komen dan weer langs Lake Louise. Onderweg naar Banff zagen we de “Rocky Mountains”. Na drie kwartier waren we bij Banff. Voor 38,20 Canadese dollar (= 30,56 Euro) hebben we een plaats in een bergachtige en bosrijke omgeving met picknicktafel, water, elektriciteit en sanidump. Toiletten, kranen met koud en warm water en gratis douches zijn vlakbij.

Vanaf Revelstoke tot hier is de omgeving fantastisch. Het is niet te beschrijven en vast te leggen op foto’s, maar we doen ons best.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 18 September 2012 - 03:01

Daddy:

Als je de reisgidsen lees, dan trekt zo'n reis aan je en uiteindelijk ga je boeken in de hoop, dat je meemaakt wat je in de reisgidsen hebt gezien.

En als je het dan daadwerkelijk allemaal meemaakt. De prachtige natuur, de dieren die je in Nederland niet kan zien, het avontuurlijk onderweg zijn, het kampeergevoel van vrijheid, dan sluit je dat voor altijd op in je hoofd en wordt het een onvergetelijke reis.

De verslagen zijn indrukwekkend en leest haast als een reisgids. Wat een indrukken, die jullie met ons willen delen.

Ik wacht met plezier op het volgende verslag.

Een knuffel voor alledrie.

xxx Daddy

Verslag uit: Canada, Banff

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012