Penticton - Kelowna - Revelstoke - CHS (Canada) - Reisverslag uit Canyon Hot Springs, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Penticton - Kelowna - Revelstoke - CHS (Canada) - Reisverslag uit Canyon Hot Springs, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Penticton - Kelowna - Revelstoke - CHS (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

15 September 2012 | Canada, Canyon Hot Springs

Vanmorgen hebben we rustig aangedaan. Het weer was fris, maar al snel ging de zon schijnen, waarna het een warme dag is geworden. Het is heerlijk om de camper uit te komen en direct aan het water te staan met hierin de glinstering van de zon.

Na een ontbijt hebben we een beetje opgeruimd en schoongemaakt, terwijl Niene om ons heen keutelde. Ze liep achter eenden aan die bij de camper liepen. Naast de camper was een speeltuin en om hier te komen moet een heuvel worden opgelopen. Op een gegeven moment hoorden we een lachende gil en stond Niene bovenop de heuvel bij de speeltuin … klimgeit!

Nadat we ons hadden opgefrist zijn we richting Penticton gereden. Onderweg hier naartoe hebben we getankt. Tijdens het tanken sloeg de pomp af, waardoor we dachten, dat de tank vol zou zijn. Toen Dedmer contact maakte bleek deze halfvol te zijn. Waarschijnlijk slaat een pomp, ter informatie, automatisch af wanneer een tank halfvol is en kan men hierna weer verder tanken. Een volgende keer moeten we hierop letten. We vonden het al zo goedkoop.

Toen we Osoyoos uitreden kwamen we langs ontelbare wijnvelden. Niene zat met volle overtuiging een boekje te lezen … op z’n kop en is vrij snel in slaap gevallen. Na een uur waren we bij Penticton en dit viel ons tegen; meer stad dan natuur.

We zijn doorgereden richting Kelowna. Onderweg hier naartoe werd Niene weer wakker en zijn we, voor een korte pauze, gestopt bij Peachland. Hier hadden we een prachtig uitzicht over een meer. Na een uur waren we bij Kelowna. Dit zou de stopplaats zijn voor vandaag, maar ook dit viel ons tegen; een nog grotere stad en nog minder natuur, waarop we besloten om door te rijden richting Revelstoke. Hiermee hebben we een dag winst en Niene deed het goed, dus een win-win-situatie.

Onderweg zijn we gestopt bij een sanidump-station voor afvalwater en chemische toiletten. Christa vindt dit echt een klusje voor Dedmer! Ook hebben we weer getankt, volgetankt wel te verstaan en het was beduidend duurder.

Toen we weer verder reden zag Christa, enkele meters van de weg, plots een beer. Ze zei het direct tegen Dedmer, die het nog net kon zien. We zijn zo snel mogelijk gekeerd en teruggereden, met het fototoestel in de hand, maar we hebben ‘m niet meer gezien. Vermoedelijk is het een tuin van een vlakbij gelegen woning ingelopen. Langs de weg groeien veel bessen en bramen en vermoedelijk is dit de reden van de aanwezigheid van de beer.

Bij Sicamous zijn we “Highway 1” opgereden. Deze “highway” komt uit Vancouver. Hoe dichter we bij Revelstoke kwamen, hoe mooier de omgeving werd; bergen, bomen, meren, watervalletjes, beekjes, etc... Dit type natuur spreekt ons meer aan dan Okanagan Valley.

Na 2,5 uur waren we bij Revelstoke. Het was een pittige dag, omdat we veel kilometers hebben gereden, maar we waren blij het gedaan te hebben. Niene heeft het goed gedaan, maar was blij uit de autostoel te zijn en te kunnen lopen. Van de vorige dag was nog spaghetti over, dus er hoefde geen eten te worden gemaakt. Dedmer vond “McDonalds” nog makkelijker, dusss… We bestelden één milkshake, maar kregen er twee en achteraf bleek dit goed uit te komen, want Niene vond het erg lekker!

We hebben rondgereden in Revelstoke en vinden het een leuk en gezellig stadje. De dichtstbijzijnde camping bleek van de route af te wijken, dus besloten we door te rijden richting “Glacier National Park”, om hier te overnachten. Hier waren we met een uurtje en bleken de campings gesloten te zijn. Nog verder doorrijden was geen optie in verband met de tijd en hoeveelheid kilometers. Tussen Revelstoke en “Glacier National Park” ligt Canyon Hot Springs en hier waren we langs een geopende camping gereden. We besloten terug te rijden en hier waren we met 20 minuten. Het was geen straf om hetzelfde stuk nog eens te rijden en morgen weer, want het is prachtig. Hier en daar staat het onkruid meters hoog en in onze voor- en achtertuin zouden we het verschrikkelijk vinden, maar hier genieten we ervan.

Voor 43,68 Canadese dollar (= 34,94 Euro) hebben we een plaats in een bergachtige en bosrijke omgeving met picknicktafel, water en elektriciteit. Ook hebben we een directe aansluiting op het riool, dus kan het toilet van de camper gebruikt worden, want het wordt direct afgevoerd … ideaal. Toiletten, kranen met koud en warm water en niet gratis douches zijn vlakbij. Om zes minuten te kunnen douchen moet 3 Canadese dollar (= 2,40 Euro) worden betaald. Er moet geld in een apparaat worden gedaan, waarna de douche aangaat op een tijdschakelaar. De camper heeft een binnen- en buitendouche, beiden met warm water, dus dit lijkt ons een betere optie, aangezien we zijn aangesloten op water en onze watertank hiermee gespaard blijft. De camping is redelijk duur vergeleken met Osoyoos, maar dit zal te maken hebben met het gebied.

Doordat we besloten niet in Revelstoke te blijven, zijn we helaas vergeten foto’s te maken. We hebben toch nog een beetje spaghetti gegeten en gespeeld met Niene, waarna we bijtijds naar bed zijn gegaan, want het was een lange dag. We zijn 8,5 uur onderweg geweest, maar we hebben veel tijdwinst gemaakt. Deze tijd gebruiken we liever in een natuurlijke omgeving dan in een stad. We zijn erg trots op Niene, dat ze dit heeft volgehouden.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 18 September 2012 - 05:43

Lotty Pieter Jordy:

Ha schatjes, leuk om te lezen dan zijn we er toch een beetje bij het is stil hier hoor. Maar geniet maar lekker van deze prachtige reis

Liefs de buurtjes. Xx Extra knuffel voor Niene

Verslag uit: Canada, Canyon Hot Springs

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012