Osoyoos (Canada) - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Osoyoos (Canada) - Reisverslag uit Osoyoos, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Osoyoos (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

14 September 2012 | Canada, Osoyoos

Vanmorgen was het fantastisch wakker worden in de mooie natuur. De eerste nacht in de camper is goed gegaan. Vooral Niene heeft erg goed geslapen. Na een ontbijt hebben we gewandeld bij het mooie “Lightning Lake”, waarna we hebben gedoucht. Het weer was redelijk koud, maar na het douchen was de zon gaan schijnen en werd het heerlijk. Het was zonde om weg te gaan, maar hier is niet veel te doen, behalve wandelen en kanoën.

We zijn richting Osoyoos gereden en vrij snel is Niene in slaap gevallen voor een uur. Het is praktisch om te rijden wanneer ze een slaapje doet.

Na anderhalf uur waren we bij “Bromley Rock Provincial Park”. Hier staan picknicktafels bij de “Similkameen River” en hebben we geluncht en gewandeld. We hebben een rugdrager geleend van Jennifer en Niene heeft hierin gezeten op de rug van Dedmer. Op een gegeven moment wilde Christa een foto maken, waarvoor ze, middels een paar stenen die boven het water uitsteken, op een grote steen in het water wilde klimmen. Zoiets gaat vaak mis bij haar en … inderdaad; ze is twee keer weggegleden, met als gevolg natte voeten, een pijnlijke knie en hand en een verloren armband. Christa zag de armband in het water liggen, dus ze heeft haar schoenen en sokken uitgedaan, broekspijpen opgerold en is in het water gaan staan … KOUD!!! Het water bleek dieper dan gedacht, dus het oprollen van de broekspijpen had geen nut, maar de armband is boven water … letterlijk.

Bij de camper heeft Christa zich omgekleed en zijn we verder gereden. Hoe dichter we bij Osoyoos kwamen, hoe minder groen en des te droger de omgeving werd.

Na een uur waren we bij Osoyoos, wat ligt in Okanagan Valley; een wijngebied. Deze keer hebben we gekozen voor een commerciële camping met erg veel faciliteiten. Voor 44,74 Canadese dollar (= 35,79 Euro) hebben we een plaats direct aan een meer met picknicktafel, water, elektriciteit en internet. Toiletten, kranen met koud en warm water en niet gratis douches zijn vlakbij. Ook is er een speeltuin, supermarkt, wasserette, zwembad, etc… Er is zelfs de mogelijkheid om te paardrijden, maar dit kregen Christa en Niene niet voor elkaar bij Dedmer.

Toen Niene een slaapje deed, heeft Dedmer ook even geslapen en Christa internet ge-updatet. Toen Niene weer wakker was, heeft Dedmer spaghetti gemaakt en zijn Christa en Niene bij de speeltuin geweest. We hebben buiten gegeten, maar het koelde snel af, waardoor we de camper zijn ingegaan.

Niene vindt de camper erg interessant en met name de bestuurderscabine vanwege de knopjes. Nadat ze gewassen en naar bed was, hebben we gerelaxt.

Er zijn foto’s geplaatst bij eerdere verslagen. Nog niet elk verslag heeft foto’s, want het uploaden hiervan gaat langzaam. We proberen zo snel mogelijk up-to-date te zijn wanneer de mogelijkheid dit toelaat, maar langzaam aan zal het worden bijgewerkt.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 15 September 2012 - 08:56

Sandra,Wim,Aram En Menno:

Zeg moeten jullie niet naar bed? Hoeveel tijdsverschil is er eigenlijk? Terwijl ik het verhaal en de foto's zit te kijken posten jullie al weer een nieuw verhaal. Ik ga weer lezen ;-)

x

• 15 September 2012 - 09:21

Daddy:

Wat een prachtige foto's zitten erbij. Vooral die zonsondergangfoto's zijn erg mooi.

Wel erg lekker, dat Niene het zo goed doet. Dat maakt de reis nog aangenamer.

Tot het volgende verslag...

xxx Daddy

• 15 September 2012 - 09:34

goodmorning,

hier is het nu 9.32 uur
    We hebben net jullie eerste foto's bekeken!
    erg leuk hoor,
    fijn om te lezen dat de camper goed bevalt.
    Nu ook alweer veel onder nomen.
    Veel reisplezier verver hoor,we follow you
    xxx

• 15 September 2012 - 09:37

Arjan En Arienne:

ff een vraag van roos:kan er nog een lekker wijntje mee genomen worden vanuit dat gebied?

• 15 September 2012 - 09:39

Arjan En Arienne:

1 wijn is genoeg hoor hihihihi!

• 15 September 2012 - 10:54

Corrie Bor:

wat maken jullie een prachtige reis geniet van de verslagen die erop staan
    nog een fijne vakantie
    gr. ab en corrie

• 15 September 2012 - 11:43

Bert En Fija :

Prachtige zonsondergang foto's en zo reizen we weer verder met jullie mee, we kijken alweer uit naar het volgende verslag enne.....(niet te veel wijn voor Roos he! hij ziet nu al 8 x dubbel haha) XXX

• 15 September 2012 - 15:21

C & A:

Hello Sweaties,

Fijn dat jullie het zo leuk hebben, prachtige foto's, wij genieten met jullie mee.
    En by the way Chris op water kun je niet lopen, pas als het bevroren is of als er tus achter je naam staat.
    Dikke kus C & A.

• 15 September 2012 - 17:00

Emmy:

Hoi lief reistrio!
    Onze vakantie zit er inmiddels op (woensdag teruggekomen) en jullie zijn nog heerlijk aan het genieten!
    Leuk om jullie reisverslagen te lezen en ik begrijp eruit dat jullie hele mooie dingen zien en beleven.
    Fijn ook dat het reizen met Niene goed gaat. Wel jammer he dat die kleine ukkepuk hier later niets meer vanaf weet! 't Eind van jullie reis is gelukkig nog niet in zicht...dus geniet er nog maar van!
    Groetjes en liefs!
    Emmy

• 16 September 2012 - 22:09

M // Evelien:

Hoi lieverds,

En dan nu alweer km's het land in. Ik weet nog dat het gaandeweg idd kaler en droger werd. Is straks weer over hoor. Indrukwekkend verhaal trouwens over Hope. Dat hebben wij gemist.
    En wat een schitterende foto's. Zeker wel blij met jullie nieuwe camera. Fijn dat ook alles goed gaat met Niene. En met jullie natuurlijk.
    Gisteren zat ik naar Dierenmanieren te kijken. Kijk ik anders nooit naaar, maar de tv stond gewoon aan. Hoor ik ineens "Canada" en jawel hoor, gaat het over BC en whale watching. Alsof ik een deel van mijn reis opnieuw beleef, zelfde plaats en beelden: Tofino en Ucluelet (spreek uit als Joekelet). En dat gaan jullie nog zien en beleven. Bij Tofino orka's heel dichtbij en vanuit Ucluelet naar de oceaan voor de grote grijze walvis. Zwemt van noord (Beringzee tussen Siberië en Alaska) en zuid (Mexico) heen en weer en op weg naar het noorden in de zomer tot in september in de Canadese wateren. Er werd een aantal van 26.000 genoemd. Ook kolonies zeeleeuwen gezien: Steller en Californische. Van de Californische alleen de mannetjes. Die gaan naar het zuiden om te psren, laten de vrouwtjes achter en gaan naar het noorden waar ze zitten te "euwen". Volgende zaterdag op zoek naar Grizzly beren.
    En oja, ChrisTA, take a good advise from your mother in law, haha. We zien jullie graag ALLEDRIE veilig en wel terug.
    Liefs van ons. XXXM / Evelien

Verslag uit: Canada, Osoyoos

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012