Inside Passage (zee) - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Inside Passage (zee) - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Inside Passage (zee)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

11 September 2012 | Verenigde Staten, Ketchikan

Vandaag hadden we geen wekker gezet. Blijkbaar hadden we een goede nachtrust nodig, want om 07:45 uur werden we gewekt door ontbijt-roomservice. Het was een hele dag op zee, dus we hebben rustig aangedaan. Christa heeft de spullen gepakt, want morgen is het einde van de cruise. We hebben een tas met toiletspullen en schone kleding apart gehouden, want vanavond zijn de overige spullen gehaald, zodat deze direct klaar staan als we van boord gaan morgen.

We zijn ergens langs gevaren waar kans is op het zien van orka’s. Toen Niene een slaapje deed, bleef Christa bij haar en was Dedmer op de buitendecks, waar hij … heel veel dolfijnen en walvissen heeft gezien en gefotografeerd/gefilmd. Korte tijd later was Niene weer wakker en toen we aan het wandelen waren door het schip, zagen we … orka’s! We hebben snel geprobeerd te fotograferen en filmen, maar de kwaliteit is niet goed. Desondanks hebben we orka’s in het echt/wild gezien … GAAF!!! Christa baalde ervan, dat Dedmer zeehonden, dolfijnen en walvissen heeft gezien, terwijl zij bij Niene bleef, maar dit maakt het goed.

Voor een laatste keer hebben we heerlijk gegeten, door het schip gewandeld en Niene heeft geklapt en gedanst bij het Jazz-bandje. Ergens op het schip was een trio; een cellist en twee violisten, aan het spelen. Het deed ons denken aan de film “Titantic”, waarin men muziek blijft maken, ook tijdens het zinken van het schip. Toen Niene naar bed was, hebben we een film gekeken op de laptop. We zijn bijtijds gaan slapen, want morgen gaan we vroeg van boord.

Het cruiseschip “MS Volendam” van “Holland America Line” is een groot en prachtig schip met veel faciliteiten en het was een onvergetelijke belevenis!

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 13 September 2012 - 11:22

M / Evelien:

Nou, het 1e deel van jullie reis is in ieder geval geslaagd. Fantastisch hè, om orka's in het echt te zien!?
    Ik heb nog even op de kaart gekeken en die plaats waarlangs wij zijn gereden naar de Rockies, waarvan ik de naam niet meer wist, is Kamloops.

Niene op de dansvloer...Dat hebben jullie toch wel vastgelegd op film hè?

Liefs van ons.
    XXXM / Evelien

• 13 September 2012 - 11:24

Daddy:

Het lijkt me zeer bijzonder om Orka's in het wild te zien. Dat is heel wat anders, dan de Orka's in San Diego, die je in het grijze verleden ook live hebt gezien.

De eerste fase zit er voor jullie op. Wat gaat dat weer snel zeg.
    Op naar de volgende fase in jullie avontuur. En nu met de Camper.

Veel succes met het inruimen van de Camper.

Een dikke knuffel voor jullie alledrie en in afwachting van het volgende verslag.

XXX Daddy

• 13 September 2012 - 13:35

Bert En Fija:

Wat een leuke ervaring doen jullie op!!!!en zeebenen gehad???maarrrr......wi missen FOTO'S!!!! zeker van Niene d'r dansen en nu heel veel plezier met jullie Camper ervaring,we kijken al uit naar het vervolg verhaal.XXX

Verslag uit: Verenigde Staten, Ketchikan

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012