Ketchikan, Alaska (USA) - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Ketchikan, Alaska (USA) - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Ketchikan, Alaska (USA)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

10 September 2012 | Verenigde Staten, Ketchikan

Vandaag hadden we geen wekker gezet. Om 09:30 uur is het schip aangemeerd bij Ketchikan. Het weer was goed; droog en niet te koud. We zijn van boord gegaan om Ketchikan te bekijken. Het lijkt op een ouderwets havenstadje. Het ruikt er naar zoute zee en vis. We hebben een tijdje gewandeld en foto’s gemaakt. Leuk is “Creek Street”; ouderwetse houten winkeltjes op houten funderingen in/boven het water. In dit water hebben we zalm en zeehonden gezien. Na een tijdje zijn we teruggegaan naar het schip om te lunchen.

Na de lunch zijn we weer van boord gegaan. Kort buiten het centrum van Ketchikan is een natuurpark en hier wilden we naartoe, maar het begon hevig te regenen, waarop we besloten terug te gaan naar het schip. Toen Niene een slaapje deed, is Dedmer naar buiten gegaan en bleek het droog en zonnig te zijn. We hebben het maar zo gelaten in de veronderstelling, dat we de komende tijd nog veel meer moois gaan zien.

Toen Niene weer wakker was, hadden we nog ongeveer een uur om van boord te gaan. Het was te weinig tijd voor het natuurpark, maar we zijn toch van boord gegaan om te wandelen. De eerst volgende keer, dat we weer van boord gaan is aan het einde van de cruise, in Vancouver. Het weer was goed; droog en zonnig.

De oorsprong van de naam Ketchikan heeft verschillende verhalen, maar de meeste mensen geloven, dat het afkomstig is van een spreuk van de eerste inwoners; het “Tlingit”-volk: “donderende vleugels van een arend”. De bijnaam van Ketchikan is “de eerste stad”, omdat het de eerste haven is waar veel schepen komen. Het ligt aan het begin van de berg “Deer Mountain” op Revillagigedo Island en de weg die er naartoe leidt is regenachtig. Volgens sommigen heeft het de contouren van een arend, gezien vanaf de top van de berg “Deer Mountain”. Ook schijnt het de zalm-hoofdstad van de wereld te zijn. Vissen en houthakken zijn de economische basis. Sinds 1884 worden er excursies gehouden naar zuidoost-Alaska.

Om 17:30 uur is het schip weer gaan varen. Ook zijn we naar een andere tijdzone gevaren, waardoor de tijd een uur vooruit is gegaan. Toen Niene naar bed was, hebben we een film gekeken op de laptop.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 12 September 2012 - 08:32

André En Monic:

Nou we zijn benieuwd naar alle foto hoor daar moeten we maar eens heerlijk voor gaan zitten als jullie puck komen halen eerder krijgen jullie haar gewoon niet mee hi hi. Ze doet het geweldig hoor maar ja dat wisten we al natuurlijk.met tess haar poot gaat het ook weer beter nog een weekje voorzichtig doen maar hert ziet er goed uit. Nou veel plezier nog het laatste stukje op de boot. kus kus uit almere

• 12 September 2012 - 09:02

Bert En Fija:

Het is heel leuk om jullie belevenissen te volgen en nu....op naar het vervolg en de verhalen van jullie reis! !en van ons een dikke XXX

• 12 September 2012 - 10:07

Liz En Sime:

Hey daar! Jullie zien en beleven genoeg zo te lezen. Hopelijk verdelen jullie de oppas-tijd goed samen zodat je allebei een keer wat te vertellen hebt aan elkaar over wat je gezien hebt! ;)
    Het zal vast veel indrukken achterlaten allemaal. Geniet ervan!
    xxx

• 12 September 2012 - 12:48

M / Evelien:

Onvoorstelbaar wat jullie al gezien hebben in zo'n korte tijd.
    Wij houden ons vandaag bezig met heel andere dingen: stemmen (verkiezingen). Best nog spannend.
    Klopt het dat jullie bij de laatste verslagen geen foto's meer hebben geplaatst? Of kijk ik eroverheen? Wij zijn zo benieuwd naar prachtige natuurfoto's. Kunnen we ons gelijk weer lekker maken voor een volgende keer.
    Hoe gaat het met Niene? Laatste keer was ze niet zo lekker. Beter in het ritme nu?
    Liefs van ons. XXXM / Evelien

• 12 September 2012 - 12:59

M / Evelien:

Hoi, nog even op internet zitten kijken naar de plaatsen die jullie hebben aangedaan, waar ze precies liggen in Alaska en hoe Alaska nou precies lig t.o.v. de omgeving. Paar gedetailleerde kaarten gezien. Wat een waterrijk gebied nog, afgezien van de oceaan dan, haha.
    Een paar schitterende foto's gezien. Super.
    En dan beginnen jullie nog maar net......
    XXXM / Evelien

• 12 September 2012 - 16:18

Daddy:

Zo, weer terug in Nederland. Kunnen we eindelijk de reisverslagen van jullie op de voet volgen. Gelukkig wisten we al, dat jullie goed waren aangekomen.
    Wow, wat een eerste indrukken. Het is nu al een reis om nooit meer te vergeten.
    Ben erg jaloers, maar dat wisten jullie al.
    Fijn dat alles lekker verloopt en dat de familie in Canada zo enthousiast meeleeft.

Geniet lekker van de reis, dan doen wij het vanaf de bank.

Een knuffel voor jullie alledrie.

xxx Daddy

• 12 September 2012 - 17:06

Albert En Carla:

Eindelijk wifi gevonden en jullie reisverslagen gelezen. Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben en dat alles goed gaat. Wij zitten inmiddels in Zuid Frankrijk en hebben het ook goed. Geniet zoveel mogelijk geef Niene een
    dikke knuffel van ons we missen jullie. Ook wij doen de foto's later.

Verslag uit: Verenigde Staten, Ketchikan

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012