Glacier Bay (zee) - Reisverslag uit Glacier Island, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Glacier Bay (zee) - Reisverslag uit Glacier Island, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Glacier Bay (zee)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

09 September 2012 | Verenigde Staten, Glacier Island

Om 06:30 uur stond de wekker. Vandaag was een hele dag op zee en voeren we met minimale snelheid door “Glacier Bay National Park”. Dit park bestaat voornamelijk uit gletsjers. Hier is kans op het zien van zeehonden, walvissen, berggeiten, beren, arenden en andere verschillende vogels. Dedmer is naar buiten gegaan om te roken en sprak hier een man die kort ervoor een walvis had gezien. Dedmer heeft snel gekeken, maar helaas... Korte tijd later heeft hij wel een zeehond gezien.

Aan boord van het schip waren gidsen die regelmatig door de luidspeakers spraken over “Glacier Bay National Park”.

Het was de hele dag vriezend koud en regenachtig. We hadden ons warm gekleed en zijn regelmatig op de buitendecks geweest om de prachtige natuur te aanschouwen. Helaas was het soms mistig en dus het zicht niet zo goed. Desondanks zijn er veel foto’s gemaakt, maar de werkelijke schoonheid van de natuur is niet over te brengen hierop. Sommige plaatsen zijn zo adembenemend mooi, dat alles om ons heen vergeten werd. Het deed ons beseffen, dat we aanwezig waren op een uniek stukje wereld.

Toen Niene een slaapje deed, bleef Christa bij haar en was Dedmer op de buitendecks, waar hij … heel veel zeehonden en walvissen heeft gezien en gefotografeerd.

Een paar keer zijn we een ouder echtpaar uit Canada tegengekomen, waarvan hun ouders en/of grootouders uit Nederland komen. De man van het echtpaar vindt het geweldig, dat wij; jonge mensen met een jong kind, deze reis ondernemen en deed zijn uiterste best om Nederlands te praten. Het deed hem goed om mensen te ontmoeten vanwaar zijn roots liggen.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 11 September 2012 - 08:12

Jan En Cobi:

Hallo vakantiegangers,

Wat fijn om te lezen dat jullie genieten van de vakantie.
    Wat een belevenis en leuk om te lezen hoe jullie het ervaren.
    Jammer he dat de foto's niet over kunnen brengen wat voor pracht jullie zien.
    Gelukkig nemen jullie het mee in de herinnering.
    Geniet van de reis en we kijken uit naar het volgende verslag.

Liefs van ons en een knuffel voor Niene.

• 11 September 2012 - 09:15

Manoek:

Hey daar,

wat leuk om zo te lezen wat jullie allemaal ervaren! en wat fijn dat Niene het ook zo goed doet!
    xmanoek

• 11 September 2012 - 09:42

Bert En Fija:

Wat een ervaringen!! het is waar de mensen die vanuit nederland naar Canada vertrokken zijn blijven het altijd leuk vinden als er mensen uit Holland in de buurt zijn,en hun moerstaal te spreken (dat hebben wij ook ervaren toen wij in Canada waren)xxx

• 11 September 2012 - 09:43

M / Evelien:

Hi guys,

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen. Ik reis steeds een stukje mee. Fijn al die achtergrondverhalen bij de plaatsen die jullie aandoen. Dat maakt het interessant.
    Jullie zijn voortdurend in mijn gedachten, al is het op de achtergrond, want het leven gaat hier gewoon door. Maar zodra ik weer wat lees, ben ik met hart en hoofd in Canada.

Ik lees vooral op het werk en dan mis ik tijd om te reageren. Thuis is het boven erg warm, begint nu een beetje normaal te worden. Vandaag lekker vroeg op het werk, dus tijd om te reageren.

Het deed me goed om te lezen hoe gastvrij jullie zijn ontvangen. Heerlijk. Ook heel herkenbaar. Bert en Frans doen ook van alles voor ons en hun vrienden idem dito. Toen wij in de Rockies zaten, miste ik hun en White Rock. Maf hè? Toen we weer terug kwamen, was het net een beetje alsof we thuiskwamen.

Ben zo benieuwd straks wat je gaat schrijven over al die plaatsen die wij ook gezien hebben.
    Als ik de foto's alleen al zie......zou ik zo over willen vliegen. Die van de gebouwen van Vancouver, die is werkelijk fantastisch!

Fijn ook dat Niene het over het algemeen goed doet. Mis haar wel, ook al zie ik haar hier ook niet wekelijks, het is meer het idee. Het was gewoon stil toen jullie weg waren, vorige week. Ik zie haar al drentelen op het schip en al die vertederde "ouderen" eromheen. Terecht natuurlijk. Haha.

In de vrienden- en kennissenkring van Bert en Frans zitten ook veel Canadezen met een Hollandse achtergrond. Er zijn er na de WO II natuurlijk veel geëmigreerd. En ik kan me voorstellen dat de 1e generatie Hollanders in Canada het leuk vindt om met Nederlanders te praten. Ik merk aan Bert en Frans ook dat ze het soms missen, ook familie, hoe lang ze er ook al wonen. Ook een soort idealiseren, want Nederland is ook niet meer hoe het was. Maar met ouder worden, lijkt dat allemaal meer te gaan leven. Ze hebben nog even overwogen weer naar Nederland te komen, maar dat is financieel niet haalbaar. Maar of dat de enige reden is..? Ze hebben een enorm netwerk om zich heen daar. Bouw dat maar weer eens op.

Met de katten gaat het goed. Meer dan. Ze zijn aanhankelijk, veel bij ons in de kamer. En geloof het of niet, maar Tink is degene die het meest buiten is, stond de 1e dag al te vragen of ze mocht. Toen de deur open ging, bleef Gijs gewoon binnen, lekker lui op de bank. Die heeft zijn plekje gevonden. Hij is bijna beledigd als ik er lig, staat me echt aan te staren alsof hij zeggen wil:"Ga je niet weg? Mijn plekje!" En dan wurmt hij zich er helemaal tussen.
    Tink is vooral in de tuin, Gijs gaat verder. Gaat achter naar buiten en komt soms voor er weer in. Tink ook 1 keer. Was helemaal verbaasd.
    Ze zijn gezellig, komen ons begroeten, 's morgens en als we thuis komen.
    De 1e dagen wilde Ries op tijd thuis zijn omdat hij het zielig vond dat ze zo lang alleen waren. Hij kletst ook tegen ze. Heeft echt lol in ze.
    De manden staan er voor de sier. Gijs ligt dus op de bank, Tink op de grond, of in de doos. Jullie kleine ronde mand heb ik met een kussentje erin in de kamer gezet, bij het paard en staat er mooi te wezen. Ja echt, net zo'n woonplaatje uit een gids, haha. Gisteravond voor het eerst ging Tink erin liggen. Dan is de mand ook echt vol, zeg maar. Haha.

Nou, is het intussen toch 9.30u geweest. Al een half uur met een klant aan de lijn gezeten tussendoor. Nu ga ik echt afsluiten en aan het werk. Pff, valt niet mee om om te schakelen. Ik kijk uit naar het volgende verslag. En oja, opa vond het superleuk om jullie verslagen te ontvangen. Hij was blij verrast. Hij heeft er 1 doorgestuurd naar Ruud en Astrid en Bert en Jol en die volgen jullie nu ook. In ieder geval Ruud en Astrid, want die heb ik gesproken.

Veel liefs van ons. GENIET en reis veilig. Dikke kus van ons en een driedubbele voor Niene.
    XXXM / Evelien / Ries

• 12 September 2012 - 21:02

Ramoon:

Hey canadiens!,

Wat geweldig zeg, lijkt me zooooooo mooi daar!! Wat fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben!!
    Have fun!

Kus Ramoon

Verslag uit: Verenigde Staten, Glacier Island

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012