Skagway, Alaska (USA) - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Skagway, Alaska (USA) - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Skagway, Alaska (USA)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

08 September 2012 | Verenigde Staten, Skagway

Om 06:30 uur stond de wekker en toen was het schip al aangemeerd bij Skagway. Daar men de mogelijkheid had om tot 20:30 uur van boord te gaan werd deze dag gebruikt voor onderhoudswerkzaamheden aan/op het schip. Vanaf 08:00 uur werd de airco en vanaf 09:00 uur het water afgesloten.

Om 08:30 uur zijn we van boord gegaan om Skagway te bekijken. Het weer was goed; droog en niet te koud. Net als Juneau ligt Skagway tussen de bergen, waardoor het zo goed als niet waait. Nadat we langs een haventje waren gelopen kwamen we bij een ouderwets westernstadje; Skagway. Het leek alsof we waren teruggegaan in de tijd. Zelfs de meeste voertuigen zijn van begin 1900. Skagway heeft een lange straat; Broadway Street en een aantal zijstraatjes met winkels, saloons en musea. Hier omheen staan huizen van de bevolking. Ook heeft Skagway een klein vliegveld waar vandaan sightseeing-vliegtuigjes stijgen en landen. Nadat we door het centrum en woonwijken hadden gewandeld kwamen we bij een loopbrug over water; het “Lynn-kanaal”. De brug leidt naar wandelpaden in de bergen. We hebben een wandelpad gevolgd en aan het einde hiervan hadden we een adembenemend uitzicht over water en op bergen. Inmiddels was het 12:30 uur en zijn we teruggegaan naar het schip om te lunchen en relaxen. Niene had al geslapen in de buggy, dus ze hoefde niet naar bed.

Na een tijdje zijn we weer van boord gegaan om het politiebureau te bezoeken. Vanuit Nederland hebben we politie-emblemen meegenomen om te ruilen. Bij het politiebureau hebben we aan een politievrouw uitgelegd vanwaar we komen, wat ons beroep en onze bedoeling is. Wat er toen gebeurde hadden we nooit verwacht … nadat Christa had gezegd, dat we uit Nederland komen, reageerde de politievrouw: “Ik ook”! Wie had ooit gedacht, dat we aan de andere kant van de wereld, in Skagway of all places, Nederlands zouden praten met een plaatselijke (en Nederlandse) politievrouw?! Op 14-jarige leeftijd is ze met haar ouders vanuit Nederland naar Skagway geëmigreerd. Hier heeft ze haar echtgenoot leren kennen en is gebleven. Ook haar ouders wonen in Skagway, maar gaan regelmatig terug naar Nederland. Met twee politie-emblemen van de politie Skagway verlieten we glimlachend het politiebureau. Er zullen weinig Nederlandse politiemensen zijn met deze politie-emblemen. Hiervan is de grootste reden, dat de chef van politie Skagway sinds een maand toestemming heeft gegeven om politie-emblemen te ruilen. Inmiddels was het gaan regenen en zijn we teruggegaan naar het schip.

Tijdens het avondeten zaten we vlakbij een Nederlandse stel met dochter Fleur, welke twee weken ouder is dan Niene. Niene en Fleur hadden geen oog voor eten, maar alleen voor elkaar en hebben samen gespeeld. Bij een optredend Jazz-bandje stal Niene de show door te klappen en dansen. We zijn een ouder echtpaar tegengekomen waarvan de man aangaf een slechte dag te hebben, maar deze was weer goed door het zien van vrolijke Niene.

Skagway heeft de “White Pass” & “Yukon Route Railroad”; één van de langste treinrails ter wereld, om mijnzoekers van Skagway naar goudvelden te vervoeren. In Yukon is veel goud gevonden, met name in 1897. Toen zijn veel mensen hier naartoe gekomen op zoek naar rijkdom en roem. Hierdoor groeide het bevolkingsaantal snel en zorgde ervoor, dat Skagway de snelst groeiende stad van Alaska werd. Ook ontstond de aanwezigheid van veel saloons, bordelen en dieven. De bekendste dief was “Soapy” Smith, die de baas was van een grote bende en geld stal van hardwerkende mensen. Dit resulteerde in een schietincident in de haven tussen “Soapy” Smith en Frank Reid, waarbij beiden omkwamen en Skagway voorgoed veranderde.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 10 September 2012 - 08:43

Bert En Fija:

leuk dat Niene nu een vriendinnetje heeft xxx

• 10 September 2012 - 09:00

Johan :

Mooie reis hoor.

• 10 September 2012 - 13:20

Sandra,Wim,Aram En Menno:

Tja, de wereld is klein!!

Wat leuk dat we iedere keer een geschiedenis les krijgen over de plaats waar jullie zijn. Zonder gekheid, dat vind ik ECHT leuk. Leer ik ook nog wat. Het leuke van de plaatsnamen die jullie noemen is dat ik veel al ken. Ik keek samen met Wim altijd naar Discovery naar die familie met een luchtvaartmaatschappij in Alaska. Wings Alaska of Fly Alaska zoiets...

Ben erg benieuwd naar de foto's straks.
    x

• 10 September 2012 - 19:01

Gerda:

Hardstikke leuk om jullie te volgen . Bij Ramona heb ik dat ook gedaan ; geniet lekker !

• 10 September 2012 - 20:39

Arjan En Arienne:

grappig verhaal weer met die emblemen!!
    fijn om te lezen dat het jullie goed vergaat.
    We reizen gewoon mee met jullie!xxx

• 12 September 2012 - 08:22

André En Monic:

Wat ren heeeeeerlijk verhaal ik kijk nu al uit nar de volgende. en de geschiedenis van al die plekjes vind ik ook erg leuk.ik zoek ze op via internet zodat ik er ook een beeld bij heb hi hi.nou veel plezier dikke kus uit almere

Verslag uit: Verenigde Staten, Skagway

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012