Juneau, Alaska (USA) - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Juneau, Alaska (USA) - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Juneau, Alaska (USA)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

07 September 2012 | Verenigde Staten, Juneau

Vannacht waren we weer alle drie wakker. Deze keer niet door een jetlag, maar het deinen van het schip. De golven waren ongeveer drieënhalve meter hoog, vermoedelijk doordat we op open zee voeren. We zijn vrij snel weer in slaap gevallen.

Om 07:00 uur was Niene weer wakker. Ze heeft geen jetlag meer, maar doordat we van tijdzone zijn veranderd was het een uur vroeger en dus 06:00 uur … zucht. Dedmer is naar buiten gegaan om te roken en zag hier ijs op het achtersteven van het schip. In Vancouver was het 25 graden en nu zeven graden, dus een flinke omschakeling.

Een voordeel van vroeg wakker zijn was, dat er een schitterende zonsopgang te zien was en dus veel foto’s zijn gemaakt.

De ontbijt-roomservice was zodanig goed bevallen, dat we weer hiervoor hebben gekozen. Op deze manier kunnen we ’s-morgens rustig opstarten met Niene.

Om 13:00 uur is het schip aangemeerd bij Juneau en vanaf die tijd heeft het non-stop geregend. Alaska heeft weinig droge dagen en vermoedelijk is dit een reden, dat de alcohol- en drugsproblematiek erg hoog zijn hier. We zijn van boord gegaan om Juneau te bekijken. Het lijkt op een ouderwets vissersdorpje/mijnstadje. We zijn alleen in het centrum gebleven, want wandelend is het lastig om hierbuiten te komen. Helaas is het centrum erg klein. We hebben een erg mooi handgemaakt wollen vest in Alaska-stijl gekocht voor Niene. We wilden de natuur bekijken en dit is mogelijk met een kabelbaan die leidt naar een berg, maar het weer was erg slecht. Ook is Niene een beetje ziek, dus voor haar bestwil zijn we teruggegaan naar het schip. Ze is een beetje uit haar doen, verkouden, heeft last van haar oren en eet slecht. We hopen, dat hoestsiroop, neusspray, oordruppels en een zetpil haar goed zullen doen. Vermoedelijk is de airco van het vliegtuig en schip de oorzaak hiervan. Ze slaapt goed.

Juneau is de tweede grootste stad van de Verenigde Staten Amerika. Dit komt door de oppervlakte, maar hiervan is slechts een erg klein deel bewoond, want de rest is natuur. Sinds 1906 is Juneau de hoofdstad van Alaska. Hiervoor was het Sitka. Juneau dankt zijn naam aan de goudzoeker Joe Juneau sinds 1881. Hiervoor heette het Harrisburg en Rockwell. In 1880 vond Joe Juneau veel goud en dit veranderde de historie en belangrijkheid van Alaska. Joe Juneau heeft de vindplaats Gold Creek genoemd. Juneau ligt tussen de bergen “Juneau” en “Roberts”, waardoor het een prachtige omgeving is, maar ook een natuurlijke beveiliging heeft tegen de koude wind, welke typerend is voor Alaska. Door gletsjers is Juneau afgelegen en alleen te bereiken per boot of vliegtuig.

Om 22:00 uur is het schip weer gaan varen.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 09 September 2012 - 08:32

Bert En Fija:

Goeie morgen!!! in het koude Alaska!! brrrr koud zoals jullie het omschrijven.... maar dat de natuur mooi is geloof ik, jullie zijn wel weer een hoop indrukken en een ervaring rijker, benieuwd naar jullie vervolg!xxx

• 09 September 2012 - 22:42

André En Monic:

Hé luitjes wat een verhaal weer. Hier is het ook mooi weer 26 gr.dus best lekker hi hi.wat nar daar dat de kleine meid niet lekker is hoop dat dat snel weer beter gaat. Met puck gast alles goed.kus kus.

Verslag uit: Verenigde Staten, Juneau

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012