Inside Passage (zee) - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Inside Passage (zee) - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Inside Passage (zee)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

06 September 2012 | Verenigde Staten, Ketchikan

Vandaag was het Christa die vroeg wakker was, namelijk om 03:15 uur, maar Dedmer en Niene volgden snel. We hadden het niet verwacht, in verband met de tijdzone, maar vermoedelijk is het toch een jetlag. Niene had honger, dus we hebben haar babyvoeding gegeven en vers fruit, melk en thee laten bezorgen. Hierna heeft ze gespeeld, maar om 05:30 uur hebben we toch een poging gewaagd om haar te laten slapen. Als ze om 08:00 uur nog niet wakker zou zijn, wilden we haar wakker maken, zodat zo snel mogelijk een goed ritme wordt aangenomen, maar om 07:30 uur werd ze wakker van roomservice.

Af en toe zijn er grote golven op zee, want dan voelen we het schip deinen, met als gevolg een wankel momentje.

We hebben het schip verkent en Niene heeft een favoriete ruimte … het casino! Ze vindt de lichtjes en geluiden geweldig. Ook de juweliers hebben een aantrekkingskracht op haar, want ze vindt het glinsteren schitterend. We hebben over de buitendecks gewandeld, waar het uitzicht schitterend is en heerlijk gegeten in een restaurant. Ook Niene heeft meer gegeten dan normaal. De keuze is enorm.

Vanavond was de dresscode formeel. Dit betekent, dat de heren een smoking en de dames een cocktailjurk moeten dragen, maar dit hebben we bewust niet meegenomen, met als gevolg, dat we niet overal mogen komen. Er is één restaurant en er zijn genoeg ruimtes waar altijd de dresscode informeel is toegestaan. Christa houdt helemaal niet van alle “poeha”.

Na het avondeten hebben we door het schip gewandeld en Niene had veel bekijks. Men vindt haar “beautiful with big blue eyes”! Toen ze naar bed was, hebben we een film gekeken op de laptop. We hebben een DVD-speler op de kamer/hut en op het schip is er keuze uit ongeveer duizend DVD-films, die op aanvraag gratis naar de kamer/hut worden gebracht en na het kijken weer opgehaald.

Het lijkt erop, dat Niene een goed ritme heeft, maar voor de zekerheid zijn we bijtijds gaan slapen. Ook zijn we naar een andere tijdzone gevaren, waardoor de tijd een uur achteruit is gegaan.

Tot terugkomst in Vancouver zijn onze mobiele telefoons uit, daar elke vorm van gebruik erg prijzig is. We hebben internetminuten gekocht, maar ook dit is erg prijzig, dus waarschijnlijk zal niet elke dag een update worden geplaatst. Internet gaat via satelliet, waardoor het uploaden van foto’s langzaam gaat en dus zullen deze later worden geplaatst.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 07 September 2012 - 22:43

Debby:

Genieten geblazen dus!! Wij genieten een beetje mee door jullie verhaaltjes!!!

Dikke kus!!

• 07 September 2012 - 22:52

Ramona:

Hey geertjes,

Leuke verhalen van jullie!
    Ga zo door!!

Groetjes Ramoon

• 07 September 2012 - 23:00

Albertine:

Leuk om jullie verhalen te lezen!

• 08 September 2012 - 09:26

Bert En Fija:

Gezellig is het om te lezen en wij varen een beetje met jullie mee.X

• 08 September 2012 - 13:02

Oma:

Lieve kinders, al een paar verslagen gelezen.
    Wat een geweldige reis hé.
    Nog heel veel plezier en geniet van al het moois om je heen.
    Groeten aan alle familie die je zult ontmoeten.
    Dikke zoen - Oma.

• 09 September 2012 - 05:43

Chantal:

Hey, hoop dat niene snel op knapt en dat jullie verder een top vakantie hebben . Veel plezier daar,

Grtjs Chantal

• 10 September 2012 - 13:08

Sandra,Wim,Aram En Menno:

Wat nou geen gala???!!!!
    Daarom ga je toch een cruise doen? Volgende keer pornohakken mee en een lange jurk hoor! Ded in een smoking lijkt me ook wel eens leuk om te zien ;-)
    Hahahaha!

Zonder gekheid, leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Rust lekker uit!
    Mijn weekend was heeeeeeeeeerlijk met nog zon ook!

Tot schrijfs,
    x

Verslag uit: Verenigde Staten, Ketchikan

Canada & Alaska (USA) 2012

# 4 september 2012
Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada)

# 5 t/m 12 september 2012
Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage"
Holland America Line - "MS Volendam"
1. Vancouver, British Columbia (Canada) - 2. Inside Passage - 3. Tracy Arm, Alaska (USA) - 4. Juneau, Alaska (USA) - 5. Skagway, Alaska (USA) - 6. Glacier Bay - 7. Ketchikan, Alaska (USA) - 8. Inside Passage - 9. Vancouver, British Columbia (Canada)

# 12 september t/m 6 oktober 2012
Canada = Camperreis
1. Vancouver (British Columbia) - 2. Harrison Hot Springs (British Columbia) - 3. Hope (British Columbia) - 4. "Manning Park" (British Columbia) - 5. Osoyoos (British Columbia) - 6. Penticton (British Columbia) - 7. Kelowna (British Columbia) - 8. Revelstoke (British Columbia) - 9. "Glacier National Park", Canyon Hot Springs (British Columbia) - 10. Lake Louise (Alberta) - 11. Banff (Alberta) - 12. Canmore (Alberta) - 13. "Icefields Parkway" (Alberta) - 14. Jasper (Alberta) - 15. "Wells Gray Provincial Park", Clearwater (British Columbia) - 16. Cache Creek (British Columbia) - 17. Lillooet (British Columbia) - 18. Whistler (British Columbia) - 19. Nanaimo, Vancouver Island (British Columbia) - 20. Campbell River, Vancouver Island (British Columbia) - 21. Port Alberni, Vancouver Island (British Columbia) - 22. Ucluelet, Vancouver Island (British Columbia) - 23. Tofino, Vancouver Island (British Columbia) - 24. Parksville, Vancouver Island (British Columbia) - 25. Victoria, Vancouver Island (British Columbia) - 26. Vancouver (British Columbia)

# 6 t/m 10 oktober 2012
Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek

# 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012)
Vancouver, British Colombia (Canada) - Amsterdam/Thuis (Nederland)

11 Oktober 2012

Home!

09 Oktober 2012

White Rock - Surrey, Vancouver (Canada)

08 Oktober 2012

07 Oktober 2012

06 Oktober 2012

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012