Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver (Canada) - Reisverslag uit Surrey, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver (Canada) - Reisverslag uit Surrey, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver (Canada)

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

05 September 2015 | Canada, Surrey

Vanmorgen zijn Christa's moeder Evelien en haar vriend Richard naar ons huis gekomen en hiervandaan zijn we gezamenlijk naar 'Amsterdam Airport Schiphol' gegaan. Hier waren ook Dedmers nicht Sandra, haar man Wim en hun kinderen Aram en Menno, om ons uit te zwaaien. Doordat we 'Option Plus/Priority' geboekt hadden was het inchecken snel gebeurd. We zijn niet direct de douane gepasseerd, maar hebben met elkaar nog wat gedronken bij 'Starbucks'. Na kort wat te hebben gewinkeld was het echt tijd om afscheid te nemen.

Nadat we de douane waren gepasseerd hebben we sloffen sigaretten gekocht, want dit is erg duur in Canada. Vervolgens zijn we naar de gate gegaan. Onderweg zijn we nog eenmaal gestopt voor een laatste rookpauze. Dedmer heeft nicotinepleisters gekocht, want niet alleen zijn vliegangst, maar ook het niet zolang kunnen/mogen roken geeft hem de kriebels. Gelukkig heeft de nicotinepleister goed gewerkt.

We hebben een goede en rustige vlucht gehad. Dedmer en Evelien hadden hun momentjes voor wat betreft hun vliegangst, maar ook zij waren tevreden over de vlucht. Niene heeft zich voorbeeldig gedragen. Ze vond de vliegreis leuk en heeft zich goed vermaakt, met name het schermpje in de hoofdsteun van de stoel ervoor had ze snel door. Ook heeft ze nog anderhalf uur geslapen.

Na een vlucht van bijna tien uur en aankomst op een schitterend vliegveld in Vancouver BC (British Colombia) moesten we door de douane. Hier kregen we zowat een kruisverhoor. De douanier wilde weten waarom we zolang in Canada verblijven en stelde de nodige vragen. Uiteindelijk mochten we de douane passeren.

Nadat we de bagage hadden gehaald kwamen we bij de aankomsthal. Hier hoorden we een gil ... Dedmers achternicht Jennifer, haar man Brett, hun kinderen Aeva en Sidney en achterneef Robbert, stonden ons op te wachten ... JOEHOE!!! Het was weer een warm welkom.

Evelien en Richard werden opgewacht door Richards broer Bert en zwager Frans. Hier hebben we afscheid genomen van elkaar. De komende week verblijven Evelien en Richard in een Bed & Breakfast in White Rock BC, alwaar Bert en Frans ook wonen en wij verblijven bij Jennifer, Brett, Aeva en Sidney in Surrey BC. Surrey en White Rock liggen op nog geen halfuur rijden bij elkaar vandaan.

We hadden verwacht, dat Niene compleet zou instorten, daar het in Canada negen uur vroeger is, maar ze heeft nog lang en lief met Aeva gespeeld. Uiteindelijk is ze bijna 24 uur wakker geweest, maar ze was goed voor de dag. Eenmaal op bed was ze binnen no time in dromenland.

Toen we buiten een sigaretje aan het roken waren beseften we echt, dat het eindelijk zover is en we daadwerkelijk in Canada zijn ... het voelde als thuiskomen. We gaan ons best doen om er een fantastisch en waardevol verblijf van te maken en hiervan optimaal te genieten. Ook wij waren best moe en zijn bijtijds naar bed gegaan.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 07 September 2015 - 09:25

Bert En Fija:

Heerlijk veilig aangekomen met elkaar!!! En leuk en gezellig zo'n mooie reis met elkaar te mogen beleven!!! Geniet van al het moois wat jullie op jullie reis tegen komen en wij genieten een stukje mee ( kijken of wij nog wat herkennen van toen wij in Canada waren!)

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012