White Rock BC - Surrey BC - Reisverslag uit White Rock, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu White Rock BC - Surrey BC - Reisverslag uit White Rock, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

White Rock BC - Surrey BC

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

06 September 2015 | Canada, White Rock

We hebben een goede eerste nacht gehad, ondanks we allemaal wel een keer (of meer) wakker zijn geweest. Ons ritme was nog wel verstoord, want midden in de nacht hadden we allemaal honger. Doordat we vroeg naar bed zijn gegaan waren we ook vroeg weer wakker. We lagen te fluisteren en hoorden Niene plots roepen: "JOEHOE ... wie hoor ik daar?" Nadat Dedmer even bij haar had gekroeld heeft ze op het grote bed een film gekeken.

We hadden afgesproken, dat we het vandaag rustig aan zouden doen, zodat we konden bijkomen van de reis en relaxed konden opstarten.

Via livestream hebben we de voetbalwedstrijd 'Turkije - Nederland' gekeken, maar dit was niet bevorderlijk voor ons vakantiehumeur. We waren best een beetje chagrijnig en teleurgesteld, dat kans op deelname aan het Europees Kampioenschap 2016 minimaal is en geheel afhankelijk is van andere teams. We kunnen het ons niet voorstellen, dat 'we' er niet bij zullen zijn ... 2016 wordt een saaie zomer.

Het mocht de pret niet drukken, dus hierna zijn we naar White Rock BC (British Colombia) gegaan. De vroege geschiedenis vertelt een mythisch verhaal van het Salish-volk; volgens een legende markeert een witte steen de landingsplaats van een steen, die over de 'Straat van Georgia' werd geslingerd, door een jonge man. Hij en zijn bruid zouden verhuizen van Vancouver Island BC naar de plaats waar de steen zou landen, om hier een huis te bouwen en een gezin te stichten. Hun nakomelingen werden de 'Semiahmoo First Nation'. 'Semiahmoo' betekent 'halve maan'. Hiermee werd de vorm van de baai beschreven.

In White Rock zijn we naar het Bed & Breakfast van Evelien en Richard gegaan. Vanaf hun balkon hebben ze een schitterend uitzicht over de baai van White Rock. Ook is vanaf hier Amerika te zien, waarvan de grens dichtbij is. Bert en Frans zijn ook naar het Bed & Breakfast gekomen en hiervandaan zijn we gezamenlijk naar White Rock-Downtown gegaan. Hier hebben we gewandeld over de boulevard en pier, met als afsluiter een ijsje.

Hierna zijn Evelien en Richard met Bert en Frans op pad gegaan en wij hebben met Jennifer, Brett, Aeva en Sidney een wandeling gemaakt in het 'Tynehead Regional Park', Surrey BC. Het is onwerkelijk, dat je in het park het gevoel hebt, dat je mijlenver van de drukte vandaan bent, omdat het er rustig en stil is, maar wanneer je erbuiten komt je het geraas van verkeer en de grote stad hoort.

We hebben geboft met het weer; net als gisteren was het zonnig.

Ons ritme is nog steeds een beetje van de leg, want Niene keek dronken van vermoeidheid uit haar ogen en Christa zat om 20:00 uur te knikkebollen op de bank. Wederom bijtijds naar bed. Morgen staat ook bijtijds de wekker, want we gaan naar Whistler BC en dit is ongeveer anderhalf uur rijden.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 07 September 2015 - 09:20

Bert En Fija:

Zo de kop is er af van jullie enerverende reis!!!! Leuk om het allemaal te lezen!!! En gezellig zo met elkaar!! We kijken naar foto's en het volgende verslag uit!!! En doe je moeder ook vooral de groeten en een kus van ons!!!

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012