Parksville, Vancouver Island BC - Reisverslag uit Parksville, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Parksville, Vancouver Island BC - Reisverslag uit Parksville, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Parksville, Vancouver Island BC

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

21 September 2015 | Canada, Parksville

Nadat het gisteren was gestopt met regenen is het droog gebleven. Het was al vroeg een strakblauwe lucht en de zon scheen, waarna het een warme dag is geworden.

Telegraph Cove BC (British Colombia) ligt bijna op het noordelijkste punt van Vancouver Island BC en voelt als de 'middle of nowhere'. We zijn weer terug richting het zuiden gegaan. Hier is maar één weg, dus we moesten dezelfde weg terug als op de heenweg, maar met deze natuur is dit geen straf.

Onderweg kwamen we de politie-fietsploeg 'Tour de Rock', voor het goede doel 'Fight Childhood Cancer', begeleidt door meerdere politiemotoren en -auto's, tegen. Ze fietsen van het noordelijkste punt naar het zuidelijkste punt van Vancouver Island. De tour bedraagt ongeveer 1000 kilometer. Toen we langs de kant van de weg stonden om ze aan te moedigen gingen alle optische en geluidssignalen aan en werd er dankbaar gezwaaid.

In Parksville BC zijn we gestopt. Niene werd helemaal blij toen ze de camping zag; het hoofdgebouw is een kasteel en er is een funpark, zoals een speelhal, midgetgolf en waterbotsbootjes. De camping is erg leuk opgezet en gelegen aan het strand. Als het donker is, is alles kleurrijk verlicht. Het is geen natuurcamping, maar Niene was zo blij en dat is ook iets waard. Hier blijven we twee nachten. Het wordt morgen mooi weer en aangezien we naar Tofino BC willen, waar het bijna altijd regent, willen we nog even van het mooie weer genieten. Helaas mag hier geen kampvuurtje gemaakt worden, dus we waren bijtijds in de campers, want het koelt snel af.

We hebben hier goede WiFi, dus contact gehad met het thuisfront en Christa probeert de verslagen en foto's bij te werken.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012