Telegraph Cove, Vancouver Island BC - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Telegraph Cove, Vancouver Island BC - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Telegraph Cove, Vancouver Island BC

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

19 September 2015 | Canada, Telegraph Cove

Het heeft de hele nacht en dag geregend.

We zijn op weg gegaan naar Telegraph Cove BC (British Colombia). Dit is de walvis-hoofdstad van Canada en wereldwijd het enige gebied waar deze dieren zo dichtbij de kust komen. Hier zijn tours te doen om grizzlyberen, orka's en walvissen te zien. Dedmer en Richard gaan zondag een 'Grizzly Tour' doen. Christa en Evelien wilden ook, maar het is vanaf acht jaar, dus Niene mag niet mee, waardoor zij bij haar blijven. Ook is de tour best prijzig en achteraf bleken er nog maar twee plaatsen beschikbaar. Dedmer en Richard moeten zich om 06:45 uur melden en zullen pas aan het einde van de middag weer terug zijn. Ze moeten donkere kleding aan en mogen geen deodorant en/of parfum op. Ze gaan eerst met een dichte boot naar het natuurgebied 'Knight Inlet' en daar gaan ze in een open boot. Daarna gaan ze aan land om in gekooide uitkijkposten grizzly's te spotten. Ook is de kans aanwezig, dat ze tijdens hun tocht naar/van 'Knight Inlet' wilde vogels, dolfijnen, orka's en/of walvissen zien. Iets moois om naar uit te kijken.

De weg naar Telegraph Cove is mooi; tussen bergen en bomen. In Telegraph Cove wonen maar twintig mensen en de huizen zijn nog in de originele stijl gebouwd.

Aangekomen in Telegraph Cove kregen we een 'Free Willy'-gevoel; een klein haventje met houten bebouwing op palen boven het water. Hiervandaan kijkt men uit op de oceaan waar regelmatig orka's en walvissen te zien zijn. We moesten ons melden bij de touroperator voor informatie over de tour. Hier hoorden we, dat de tour misschien niet door kan gaan in verband met de harde wind en dan kan de veiligheid niet gegarandeerd worden ... wat een domper! Dedmer en Richard moeten zich de volgende dag melden en horen dan meer. Hopelijk gaat het door, want het is een kans 'once-in-a-lifetime' en pas later in de week is er weer een beschikbare tour. We weten niet of we hierop willen wachten, daar Telegraph Cove erg afgelegen ligt en er verder niets te doen is. Als het dan ook nog regent ben je erg beperkt. Ondanks dat is het er erg mooi en de natuur groots.

De camping is gelegen in een bos en bergen, waarlangs een rivier over rotspartijen stroomt. Daar het nog steeds regende hebben we de tent van Nick en Leanne opgezet. Koud is het niet. Zo mooi als we het in 2012 hadden, zo slecht is het weer nu. Het mag de pret niet drukken, want wat kan de wereld mooi zijn en blijft een onvergetelijke gebeurtenis.

Niene heeft haar momentjes, maar we zijn hartstikke trots op hoe ze het doet. Het is voor haar toch anders dan anders en doet veel nieuwe indrukken op, maar geeft zelf aan het erg leuk te vinden. Ze heeft genoeg speelgoed en tekenfilms bij zich, maar laat opblijven en een kampvuurtje maken ook veel goed. Ze is een gezelligheidsdiertje! Ook is ze alweer verrast met een nieuwe vakantie; ze mag in de herfstvakantie met Pake, Nana, Matthys, Debby, Demi en Milan mee naar ... 'de Sprookjescamping'!

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 22 September 2015 - 11:08

Daddy:

Jammer dat het zulk slecht weer is. Ik hoop voor jullie dat het weer snel zal verbeteren.

Wederom een genot om de verslagen te lezen en te lezen, dat jullie al veel moois hebben gezien en het gezellig hebben met elkaar en de familie.
    Ook fijn dat Niene het goed doet, want ze is nu veel bewuster bezig met de reis dan de vorige keer.

Ook de foto's zijn vaak indrukwekkend. De belevenissen spatten er vanaf.

Geniet er maar volop van.

Schrale troost: ook hier regent het met grote regelmaat.

XXX Daddy

• 22 September 2015 - 20:28

Carla:

heerlijk om jullie avonturen te lezen. Hoop dat de tour voor dedmer en Richard wel Door gaat,inderdaad onvergetelijke momenten. Dikke kus voor allemaal.

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012