North Vancouver BC - Surrey BC - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu North Vancouver BC - Surrey BC - Reisverslag uit North Vancouver, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

North Vancouver BC - Surrey BC

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

10 September 2015 | Canada, North Vancouver

Niene wilde zó graag zwemmen, dus vanmorgen zijn we wezen zwemmen. Ze vond het superleuk!

's-Middags zijn we naar Deep Cove BC (British Colombia) en Lonsdale Avenue BC, beiden North Vancouver BC, geweest.

Deep Cove, een traditioneel visgebied, verwijst naar de gemeenschap in het oostelijke deel van North Vancouver en de geografische naam van de kleine baai naast de stad. Gelegen aan de voet van 'Mount Seymour' is Deep Cove richting het oosten gelegen en aan het water 'Indian Arm', een tak van de 'Burrard Inlet'. Het gebied is traditioneel grondgebied van de Tsleil-Waututh en Squamish, de inheemse, van de 'Coast Salish First Nations'.

Lonsdale Avenue is gelegen aan voormalig scheepswerf 'Wallace Shipyards/Burrard Drydock'. Gelegen aan de voet van Lonsdale is de scheepswerf sinds 1906 uitgegroeid tot één van de meest vooraanstaande industriële bedrijven en grote werkgevers in West-Canada. In 1992 is de scheepswerf gesloten, daar deze in verval trad. 'the Pier Development', gelegen bij de scheepswerf, heeft ervoor gezorgd, dat het publiek toegang heeft tot het water in de stad.

Met een watertaxi kan men naar en van Vancouver BC varen.

Net als op Granville Island, Vancouver-Downtown BC is hier een openbare markt, maar dan kleiner.

Evelien en Richard zijn naar 'Crescent Beach'; een badplaats in Zuid-Surrey BC en naast 'Boundary Bay', geweest. Sinds eeuwen is het een zomerbestemming.

Evelien dacht haar slippers ver genoeg van de waterlijn te hebben geplaatst, maar het werd sneller vloed dan ze dacht; binnen no-time waren ze weggespoeld. Gelukkig spoelden ze korte tijd later weer aan.

We hebben echt mazzel met het weer; het was vandaag een echte zomerdag.

We hebben de dag afgesloten met een 'maak-je-kind-blij-maaltijd' ... McDonalds!

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 11 September 2015 - 14:35

Karin Ramkisoensing :

Haha, die Evelien!
    Gelukkig kwamen die slippers weer terug.
    Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken, geniet ervan!

Groetjes, Karin

• 13 September 2015 - 09:33

Debbie:

Ha Christa, Dedmer en Nienke
    Geweldig leuk om jullie reisverhalen te volgen.
    Jullie zullen ogen en oren tekort komen, mooi hoor. Geniet ervan!!
    X Deb

• 13 September 2015 - 19:45

Astrid:

Net terug van vakantie heb ik even jullie reisverslag gelezen. Klinkt allemaal geweldig. Erg leuk om te lezen. Geniet er van.

• 14 September 2015 - 10:18

Persoonlijk Ondersteuners Noord:

hoi Evelien, Richard en de rest van de familie.

wij als persoonlijk ondersteuners voelen ons natuurlijk ook verantwoordelijk om jullie tijdens deze reis te volgen en dat doen we met veel plezier. wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken zeg. we zijn niet van enige jaloezie gespeend.
    hier in Rotterdam wordt onze/jouw werkplek ontmanteld maar daar zal ik je verder niet mee vermoeien. we zorgen goed voor jouw spulletjes.
    geniet met volle teugen en we blijven graag op de hoogte.

peter en de rest.

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012