Whistler BC - Surrey BC - Reisverslag uit Whistler, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Whistler BC - Surrey BC - Reisverslag uit Whistler, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Whistler BC - Surrey BC

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

07 September 2015 | Canada, Whistler

Vandaag zijn we vroeg richting Whistler BC (British Colombia) gegaan. Robbert en zijn vrouw Kathy zijn ook mee gegaan. Het is ongeveer 159 kilometer, maar de reis op zich is al een belevenis; wat een schitterend land. Onderweg zijn we gestopt bij 'Shannon Falls'; de derde hoogste waterval van Brits Colombia. Het water valt van een hoogte van 335 meter. De waterval is vernoemd naar William Shannon, welke het eerste pand vestigde in het jaar 1889 en bakstenen maakte in de omgeving. De waterval bevindt zich in het 87 hectare groot 'Shannon Falls Provincial Park', Squamish BC.

In Whistler hebben we de 'Peak-2-Peak-Gondola' gedaan, welke bij ons verblijf in 2012 gesloten was. Het is de langste en hoogste lift in de wereld. Deze lift gaat naar 'Whistler Mountain' en gaat vandaar naar 'Blackcomb Mountain'. Om alles goed te kunnen zien is een gedeelte van de liftbodem van glas. De rit is 4,4 kilometer lang en bereikt het hoogste punt op 436 meter. Om een idee van deze hoogte te geven: de Eiffeltoren is 301 meter hoog.

Op beide bergen was duidelijk een temperatuurverschil te voelen; het leek er wel een vriezende winter. Om ons een beetje op te warmen hebben we warme chocolademelk met slagroom gekocht. Op 'Blackcomb Mountain' liepen redelijk tamme marmotten rond.

Op de terugweg naar beneden gebeurde waar we zo op gehoopt hadden ... we zagen een zwarte beer met een welp ... zó mooi!

Whistler is een rijke stad is; het is er mooi, schoon en onderhouden. Het heeft een stijl, welke vergelijkbaar is met 'Mainstreet' van Disney. Sport heeft hier veel invloed. Er zijn voornamelijk sportwinkels en in zowel Whistler zelf als op de bergen is overal te zien, dat in 2010 hier de Olympische Winterspelen zijn gehouden. Wat in de winter een sneeuwhelling is, is hierbuiten een fietshelling.

Er is een 'trading post' met emblemen van hulpdiensten van over heel de wereld. In de handelspost kwamen we ook het embleem van de Nederlandse Politie tegen.

Als afsluiter van de dag zijn we met elkaar uit eten geweest, waarna we terug naar 'huis' zijn gegaan. De buitenlucht had ons goed gedaan; niet alleen de kinderen vielen in slaap, maar wij ook.

We hebben nog even contact gehad met Evelien en Richard, welke de dag in White Rock BC hebben doorgebracht met Bert en Frans.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

• 08 September 2015 - 17:04

Bert En Fija :

Wat een mooie dag voor jullie!!!

• 08 September 2015 - 23:27

Cor Visser:

Reisgenoten,

Zo zie je maar dat beren op de weg zien niet altijd negatief hoeft te zijn.

Sinds vandaag kan ik meelezen

Veel plezier
    Groet Cor

• 09 September 2015 - 00:10

Jan En. Cobi:

Wat een mooie foto's en je bent er nog maar net dat beloofd wat

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)

Actief sinds 27 Juli 2012