Nanaimo, Vancouver Island BC - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu Nanaimo, Vancouver Island BC - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten - WaarBenJij.nu

Nanaimo, Vancouver Island BC

Door: Dedmer, Christa & Niene Geerts-den Besten

Blijf op de hoogte en volg Dedmer, Christa & Niene

26 September 2015 | Canada, Nanaimo

De dag begon vroeg, want het zou een lange dag worden en het weer was nog beter dan de dag ervoor. We gingen weer terug naar de andere kant van het eiland. Om hier te komen moesten we weer over de kilometerslange 'Pacific Rim Highway'. Daar we op de heenweg, vanwege het slechte weer, nergens zijn gestopt wilden we dit vandaag doen.

Niene was een beetje verdrietig, dat we weer verder gingen, want ze wilde niet weg van de campingspeeltuin.

Op een gegeven moment zagen we een zwarte beer langs de kant van de weg ... hup, auto aan de kant en camera in de aanslag, maar de beer reageerde op ons en liep snel het bos in.

Halverwege de 'Pacific Rim Highway' zijn we gestopt bij rotspartijen in een rivier. Deze rotspartijen zorgen voor watervalletjes. Een mooie plek om te pauzeren. Dedmer en Niene zijn op de rotspartijen geklommen. Hier stond ook de politie-fietsploeg 'Tour de Rock', voor het goede doel 'Fight Childhood Cancer', begeleidt door meerdere politiemotoren en -auto's. We zijn hen ook tegengekomen op de terugweg van Telegraph Cove BC. We hebben een praatje met ze gemaakt en hen veel succes gewenst. Als verrassing kregen we een cap en twee mutsen van 'Tour de Rock' en Niene een armbandje. We konden hen niets teruggeven, maar dit vonden ze niet erg.

In Port Alberni BC hebben we culinair geluncht bij een McDonalds.

Vlakbij Port Alberni hebben we gewandeld bij 'Cathedral Grove' in het 'MacMillan Provincial Park'. Het is een oerbos met bomen van honderden jaren oud. De langste boom is meer dan 800 jaar oud, 76 meter lang en heeft een omtrek van negen meter. In 1997 is er een zodanig grote storm geweest, dat er veel verwoest is, maar men heeft hier niets aangedaan, zodat de natuur haar eigen gang kan gaan.

Ook zijn we bij 'Little Qualicum Falls' geweest; een waterval met hieromheen een wandelroute. Deze wandelroute hebben we voor een deel gelopen en de waterval van diverse locaties kunnen bekijken.

In Coombs BC hadden we met Leanne afgesproken om de tent terug te geven. Het was fijn om haar weer even te zien. We konden het niet laten om nog even bij de 'Wooden Shoe Dutch Imports' te kijken. We hebben met een medewerkster gesproken en haar roots bleken in Utrecht te liggen. In Coombs is een heel bijzonder restaurant; op het dak ligt gras en er staan houten huisjes, maar het grappigste is, dat er geiten op staan!

In Nanaimo zijn we weer naar dezelfde camping gegaan en hebben nog lang bij een kampvuurtje gezeten.

Lxxfs
Dedmer, Christa & Niene!

===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

Dedmer, Christa & Niene

Canada & Alaska (USA) 2012 ------------------------------------ # 4 september 2012 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2012 Alaska (USA) = Cruise "Glacier Discovery Inside Passage" Holland America Line - "MS Volendam" # 12 september t/m 6 oktober 2012 Canada = Camperreis # 6 t/m 10 oktober 2012 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 10 oktober 2012 (aankomst 11 oktober 2012) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland) ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== Canada 2015 ---------------- # 5 september 2015 Thuis/Amsterdam (Nederland) - Vancouver, British Colombia (Canada) # 5 t/m 12 september 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 12 september t/m 3 oktober 2015 Canada = Camperreis # 3 t/m 9 oktober 2015 Vancouver, British Colombia (Canada) = Familiebezoek # 9 oktober 2015 (aankomst 10 oktober 2015) Vancouver, British Colombia (Canada) - Thuis/Amsterdam (Nederland)